SHARE

Μπορεί να το έχετε δει τόσες πολλές φορές που να έχετε μάθει απ’ έξω κάθε σκηνή, αλλά σίγουρα υπάρχουν μικρά πραγματάκια που δεν ξέρετε για μία από τις πιο εμβληματικές ταινίες στην ιστορία του κινηματογράφου.

Είναι σχεδόν βέβαιο ότι κάθε σινεφίλ που σέβεται την 7η τέχνη, έχει δει την τριλογία του Νονού. Ορισμένοι φανατικοί μάλιστα γνωρίζουν εκπληκτικά τρίβια για τις τρεις αριστουργηματικές ταινίες του Φράνσις Φορντ Κόπολα. Λεγεώνες wannabe ηθοποιών έχουν προβάρει άπειρες φορές στον καθρέφτη την ατάκα «I’m going to make him an offer he can’t refuse» , η οποία και ψηφίστηκε ως η δεύτερη πιο αξιομνημόνευτη φράση στην ιστορία του κινηματογράφου.

Ας δούμε όμως κάποια στοιχεία που ίσως να σας έχουν ξεφύγει:

1. Ο Μάρλον Μπράντο, ο Τζέημς Κάαν και ο Ρόμπερτ Ντιβάλ απολάμβαναν να κάνουν mooning (να κατεβάζουν τα παντελόνια και να δείχνουν τα οπίσθιά τους) στο συνεργείο και τους υπόλοιπους ηθοποιούς. Το τρίο είχε επιδοθεί σε διαγωνισμό mooning κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων του Νονού. Νικητής στέφθηκε ο Μάρλον Μπράντο, όταν την 44η ημέρα των γυρισμάτων, έκανε το απόλυτο mooning κατεβάζοντας το παντελόνι του στη μέση μιας σκηνής με δεξίωση γάμου. Για την ανδρεία του αυτή, οι άλλοι δύο του έδωσαν καρφίτσα στην οποία αναγραφόταν “Mighty Moon King”.

2. Οι ηθοποιοί “μπήκαν” στους ρόλους τους κάνοντας παρέα με πραγματικούς μαφιόζους. Ο Μάρλον Μπράντο προετοιμάστηκε για το ρόλο του μέσα από συναντήσεις με έναν γκάνγκστερ της οικογένειας Bufalino. Ο Πατσίνο, ο Κάαν και ο Ντιβάλ ακολούθησαν το παράδειγμά του και βρίσκονταν συχνά-πυκνά με μαφιόζους, με τον Κάαν να έχει συνδεθεί αρκετά με έναν διάσημο μαφιόζο, τον Carmine Persico , γνωστό και ως “το φίδι”.

3. Τα χάδια στη γάτα του Δον Βίτο Κορλεόνε στην εναρκτήρια σκηνή, ήταν αυτοσχεδιασμός. Στην πρώτη σκηνή, συναντάμε τον Δον Κορλεόνε να κάθεται στο γραφείο του χαϊδεύοντας μια γκρι γάτα που κρατά στην αγκαλιά του, την ώρα που ακούει μια έκκληση για βοήθεια. Η γάτα ωστόσο δεν ήταν μέρος της σκηνής. Στην πραγματικότητα, ήταν μια αδέσποτη γάτα η οποία έκανε βόλτες στον χώρο και ο Μπράντο αποφάσισε να την ενσωματώσει στη σκηνή.

4. Ο Μάρλον Μπράντο ήταν η τελευταία επιλογή του στούντιο παραγωγής για το ρόλο του Δον Βίτο Κορλεόνε. Αρχικά οι παραγωγοί δεν ήθελαν καν να ακούσουν το όνομα του Μάρλον Μπράντο για τον ρόλο του Δον Κορλεόνε, λόγω της φήμης που είχε ως δύσκολος ηθοποιός. Μεταξύ των άλλων επιλογών που εξετάστηκαν ήταν ο Λόρενς Ολίβιε, ο Τζορτζ Σκοτ, ο Άντονι Κουίν και ο Έρνεστ Μποργκνάιν. Ωστόσο η επιμονή του Κόπολα αλλά και του συγγραφέα του βιβλίου, Μάριο Πούτζο, έφεραν τον Μάρλον Μπράντο στο στούντιο όπου και προσελήφθη υπό την προϋπόθεση ότι θα δούλευε με ποσοστό επί των κερδών και ότι θα συμφωνούσε σε μια δοκιμή – την πρώτη του από το 1953.

5. Το σενάριο του Νονού προτάθηκε σε πολλούς σκηνοθέτες πριν καταλήξει στον Κόπολα. Ο Ελίας Καζάν, ο Άρθουρ Πεν, ο Κόστα-Γκράβας, και ο Ρίτσαρντ Μπρούκς είναι μερικοί μόνο από τους κινηματογραφιστές που η Paramount πλησίασε στην αρχή για να σκηνοθετήσουν το best-seller του Πούτζο. Το στούντιο συμφώνησε τελικά να δώσει τη σκηνοθεσία στον Κόπολα, εν μέρει λόγω της ιταλικής καταγωγής του σκηνοθέτη και αφού η πρώτη εντύπωση του Κόπολα (δεν ήταν καθόλου θετική), αργότερα άλλαξε. Τελικά, ο Κόπολα συμφώνησε και τα υπόλοιπα είναι ιστορία.

6. Ο Μάικλ Κορλεόνε ήταν ο πιο δύσκολος ρόλος του κάστινγκ. Ο Φράνσις Φορντ Κόπολα είδε τον Αλ Πατσίνο σε ένα έργο στο Μπρόντγουεϊ και αμέσως κατάλαβε ότι είχε βρει τον Μάικλ Κορλεόνε. Εκείνη την εποχή ωστόσο ο Αλ Πατσίνο ήταν άγνωστος, ενώ δεν τα πήγε και τόσο καλά στο δοκιμαστικό για το ρόλο. Το στούντιο επέμεινε να πάρει το ρόλο ένα μεγάλο όνομα, όπως ο Γουόρεν Μπίτι ή ο Τζακ Νίκολσον. Με την ημερομηνία έναρξης των γυρισμάτων να πλησιάζει, το στούντιο υπέκυψε στις επιθυμίες του Κόπολα.

7. Ο Κόπολα δεν ήθελε να σκηνοθετήσει το sequel. Ο Κόπολα έπαθε σύνδρομο burn out στα γυρίσματα της πρώτης ταινίας της τριλογίας και αρνήθηκε να συνεχίσει. Μετά από πολύ καλόπιασμα από την πλευρά της παραγωγής συμφώνησε, με την προϋπόθεση ότι o παραγωγός Robert Evans, ο οποίος τον κυνηγούσε κατά τη διάρκεια της πρώτης ταινίας, θα έμενε έξω από τα πόδια του και ότι θα ονόμαζε την ταινία «Ο Νονός: Μέρος ΙΙ».

8. Ο Αλ Πατσίνο έβγαλε αστεία λεφτά για το ρόλο του στο Νονό. Λαμβάνοντας υπόψη ότι ήταν στην αφάνεια εκείνη την εποχή, ο Αλ Πατσίνο έλαβε ένα σχετικά ασήμαντο ποσό (35.000$) για την πρώτη ταινία. Ωστόσο, μετά την επιτυχία του Νονού, καθώς και τις εξαιρετικές ερμηνείες του στο Σκιάχτρο και το Σέρπικο (για το οποίο ήταν υποψήφιος για Όσκαρ), στο δεύτερο μέρος της τριλογίας, μπήκαν στις καταθέσεις του 600.000 $, καθώς και ένα ποσοστό 10% από τα ακαθάριστα έσοδα της ταινίας.

9. Ο Κόπολα δεν ήθελε να δώσει στην αδελφή του, Τάλια Σάιρ, το ρόλο της Κόνι Κορλεόνε Ρίτζι. Ο Κόπολα συνήθιζε να δίνει (δευτερεύοντες) ρόλους σε διάφορα μέλη της οικογένειας του, όσον αφορούσε όμως την αδελφή του Τάλια Σάιρ, πίστευε ότι ήταν πάρα πολύ όμορφη για να παίξει μια γυναίκα που υποτίθεται ότι είναι νοικοκυρά. Το δοκιμαστικό όμως ήταν εκπληκτικό και ο Κόπολα υποχώρησε για να μην της στερήσει μια ευκαιρία ζωής.

10. Η Ιταλο-αμερικανική Oμοσπονδία Πολιτικών Δικαιωμάτων διαμαρτυρήθηκε έντονα για το Νονό. Εκείνη την εποχή, η Ιταλο-αμερικανική Ομοσπονδία Πολιτικών Δικαιωμάτων, η οποία ασκούσε μεγάλη εξουσία στην πόλη της Νέας Υόρκης, αντιτάχθηκε στην αρνητική εικόνα που έβγαζε προς τα έξω η ταινία για τους Ιταλούς. Ως παραχώρηση και καλή θέληση, ένας παραγωγός προσφέρθηκε να δωρίσει μέρος των εσόδων στο ταμείο του νοσοκομείου της Ομοσπονδίας και να δώσει κάποιους μικρούς ρόλους στα μέλη της. Η προσφορά αποσύρθηκε μετά από την αρνητική δημοσιότητα που έλαβε.