Movies - TV

Οι ταινίες της εβδομάδας (2/8/2018 – 8/8/2018)

Yπερήρωες , Timothée Chalamet και ένας "ξεχασμένος" Ken Loach για το κινηματογραφικό ντεμπούτο του Αυγούστου

Με τα τραγικά γεγονότα του προηγούμενου μήνα, να είναι ακόμα το πρώτο θέμα … παντού, με τον καιρό να συνεχίζει να μας μπερδεύει σε ενα καλοκαίρι (γενικώς) περίεργο απο κάθε άποψη, πέντε νέες ταινίες κάνουν ποδαρικό τούτη την εβδομάδα.

Με το νεο Mama Mia να έχει “διασκεδάσει” πάνω απο 125.000 θεατές στήν 2η του εβδομάδα και το Ξενοδοχείο για Τέρατα 3 να κάνει το δικό του θερινό ρεκόρ, μοιάζουν να μην έχουν αντίπαλο, ούτε αυτή την νεα κινηματογραφική εβδομάδα που ξεκινά.

Και πως να έχουν όταν η καλύτερη ταινία της εβδομάδας είναι το “ανέκδοτο” στήν Ελλάδα, Looking For Eric, όπου ο Ken Loach συναντάει τον θρύλο του ποδοσφαίρου Eric Cantona, σε μια γλυκόπικρη κομεντί που γυρίστηκε το 2009 … αλλά μόλις φέτος έφτασε στη χώρα μας. Κάλλιο αργά παρά ποτέ.

Απο εδω και κάτω , έχουμε και λέμε: το ντεμπούτο του Elijah Bynum , με οδηγό τον Timothee Chalament (λίγο πρίν γίνει ευρύτερα γνωστός , με το Call Me by Your Name), σε μια ιστορία ενηλικίωσης που έκανε αίσθηση στο Φεστιβάλ του SXSW , με τον τίτλο Hot Summer Nights , την νεα νεανική σουπερηρωική – μάλλον τριλογία – (ανάλογα με τα “δολάρια” που θα βγάλει … φυσικά) , βασισμένη στο best-seller της Alexandra Bracken και με τίτλο The Darkest Minds , ενω ο βετεράνος Mike Newell του Τέσσερις Γάμοι και Μια Κηδεία, διασκευάζει το ομώνυμο best-seller των Mary Ann Shaffer και Annie Barrows , με τον εκπληκτικά μακρόσκελη τίτλο The Guernsey Literary and Potato Peel Pie Society , η αλλιώς Με Αγάπη, Τζούλιετ.

Κλείνουμε με την γαλλική και κωμική νότα της εβδομάδας, με την ρομαντική κομεντί Θα Eρθω Κοντά Σου Σιγά-Σιγά (Tout Le Monde Debout) και συνήθη ύποπτο Dany Boon ο οποίος κάνει παραγωγή, σενάριο, σκηνοθεσία και πρωταγωνιστεί στήν ταινία Η Οικουγένεια (La Ch’tite Famille)

 

Ας δούμε όμως αναλυτικά τις νέες ταινίες της εβδομάδας:

 

The Darkest Minds

Υπόθεση: Όταν κάποιοι έφηβοι αναπτύσσουν μυστηριωδώς ιδιαίτερα ισχυρές υπερδυνάμεις, θεωρούνται απειλή από την κυβέρνηση και τότε η κυβέρνηση αναγκάζεται να τους περιορίσει σε ειδικά στρατόπεδα. Η 16χρονη Ρούμπι, ένα κορίτσι με τις πιο ισχυρές δυνάμεις, δραπετεύει από το στρατόπεδο συγκέντρωσης και γίνεται μέλος μιας ομάδας νεαρών δραπετών που ψάχνουν για ασφαλές καταφύγιο. Σύντομα, τα μέλη της νέας αυτής «οικογένειας» αντιλαμβάνονται ότι σε έναν κόσμο όπου οι ενήλικες που έχουν την εξουσία τους έχουν προδώσει, η φυγή δεν είναι αρκετή και θα πρέπει να αντισταθούν, χρησιμοποιώντας τις δυνάμεις τους συλλογικά ώστε να πάρουν πίσω τον έλεγχο του μέλλοντός τους.

Λίγα λόγια για την ταινία: Η Αμερικανή – και μόλις 25 χρονών τότε – συγγραφέας Alexandra Bracken εξέδωσε το 2012 το βιβλίο «The Darkest Minds» και η απήχησή του στο νεαρό κοινό ήταν τόσο μεγάλη που έγινε best seller. Ήταν μόλις το πρώτο μέρος της επιτυχημένης τριλογίας που ολοκληρώθηκε με τα «Never Fade» (2013) και «In the Afterlight» (2013). Λίγο καιρό αργότερα, η εταιρεία παραγωγής 21 Laps (που έχει κάνει την τηλεοπτική σειρά «Stranger Things» και την ταινία «Η Άφιξη») αγόρασε τα δικαιώματα του βιβλίου με σκοπό τη μεταφορά του στη μεγάλη οθόνη , με σκοπό και πάλι το νεαρόκοσμο των multiplex.

Σύμμαχος σε αυτή την προσπάθεια η σκηνοθέτης Jennifer Yuh Nelson , με υπόβαθρο τα κινούμενα σχέδια (έχει σκηνοθετήσει τα δύο τελευταία «Kung Fu Panda» και μάλιστα ένα από αυτά έχει προταθεί για Όσκαρ καλύτερου animation), και την αγάπη της για τις ταινίες δράσης. Με οδηγό τα παραπάνω η Nelson ρίχνει στο μπλέντερ οτι μας έχει δείξει το super hero gerne … και οχι μόνο, με τούς outcast μεταλλαγμένους (βλέπε X-MEN) , τα fake news των ημερών μας και τα ερωτικά τρίγωνα των Hunger Games και το αυστηρά δομημένο κοινωνικό σύστημα και τις φατριές του Divergent. Παρ ‘ολο αυτό το mix, η ταινία (δυστυχώς) δεν φέρνει απολύτως τίποτα νεο στο είδος. Οι αμβλύς μεταφορές για το άγχος των εφήβων είναι προφανείς , απλές και κάπως ήπιες ,  η συνολική τάση του σκληρού στρατιωτικού ύφους του είδους παραμένει ευτυχώς σε χαμηλή πτήση (ειδικά όταν συγκρίνεται με πιο προσεγμένες ταινίες όπως οι ταινίες Divergent) , ενω δεν μπορούμε να μην λάβουμε υπόψη την λίγο αργή εξέλιξη της ιστορίας (μην ξεχνάμε οτι μιλάμε για το πρώτο μέρος μιάς διαφαινόμενης τριλογίας) , φτάνοντας σε ενα εντελώς άνευρο κλέισιμο.

Παρά όμως τα πολλά ατοπήματα, η ταινία κινείται έξυπνα. Έχει πολλά να μεταδώσει στο νεαρό ακροατήριό της , ενω , αν και οδηγείται απο κλισέ, το The Darkest Minds βρίσκει τον δρόμο του μέσα στήν καρδιά του θεατή, κυρίως μέσα από την αλληλεπίδραση μεταξύ του cast, το οποίο κάνει τα πάντα για να απεικονίσει αυτά τα θέματα και να φέρει τους χαρακτήρες του σε μια ισορροπημένη σοβαροφάνεια. Όλα αυτά όμως δεν είναι αρκετά συναρπαστικά και ικανά , ώστε να περάσει το μήνυμα που θέλει να δώσει (ειδικά για το θέμα της διαφορετικότητας), γι ‘αυτό και η ταινία ‘γίνεται” λίγο περισσότερο σαν ένα μανιφέστο παρά ως ενα sci-fi θρίλερ. Ακόμα και έτσι όμως, είναι ένα ενδιαφέρον μανιφέστο.

Να το κλείσουμε κάπως αλλιώς … Εάν το “The Darkest Minds” ήταν ένας Twitter λογαριασμός, θα είχε πιθανώς εκατομμύρια οπαδούς, αλλά ως ταινία δεν έχει την ίδια δύναμη.

2.5/5

 

 

Hot Summer Nights

Υπόθεση: Καλοκαίρι του 1991. Ο Ντάνιελ Μίντλετον είναι ένας συμπαθέστατος αλλά αδέξιος κοινωνικά έφηβος, που μόλις έχει τελειώσει το λύκειο. Η μητέρα του τον στέλνει να περάσει το καλοκαίρι του στη θεία του, στο Κέιπ Κοντ, μια παραθαλάσσια τουριστική περιοχή στα βορειοανατολικά των ΗΠΑ, στην πολιτεία της Μασαχουσέτης. Απώτερος στόχος της είναι να χαλαρώσει ο γιος της, να κοινωνικοποιηθεί, να συνέλθει από την απώλεια του πατέρα του και να «ανδρωθεί» πριν πάει στο κολέγιο. Ο Ντάνιελ δυσκολεύεται να προσαρμοστεί στην ανθρωπογεωγραφία της περιοχής έως ότου συναντά τον Χάντερ Στρόμπερι.

Ο Χάντερ είναι το τοπικό «κακό παιδί». Βγάζει φράγκα πουλώντας μαριχουάνα σε ευκατάστατους παραθεριστές ενώ λειτουργεί ως κέρβερος απέναντι σε πλημμυρισμένους με ορμόνες νεαρούς, που βάζουν στο μάτι την μικρότερη αδελφή του, την ΜακΚέιλα. Διαισθανόμενος ότι μπροστά του ανοίγεται μια σπουδαία ευκαιρία, ο Ντάνιελ πείθει τον Χάντερ να συνεργαστούν, διακινώντας «χόρτο» σε όλον τον Κόλπο, καθώς η αποπνικτική ζέστη του καλοκαιριού εντείνεται. Η δουλειά πηγαίνει εξαιρετικά καλά και ο Ντάνιελ αποκτά αυτοπεποίθηση τόση ώστε να εξομολογηθεί στην ΜακΚέιλα τον έρωτά του για εκείνην, κρατώντας τη σχέση τους κρυφή, ιδίως από τον Χάντερ. Πόσο, όμως, μπορεί να κρατήσει αυτή η περίοδος ευφορίας για τον Ντάνιελ; Είναι και μια γιγαντιαία καταιγίδα που πλησιάζει την περιοχή…

Λίγα λόγια για την ταινία: Μια πρόταση θα μπορούσε να χαρακτηρίσει την ταινία. Οι Καλοκαιρινές Νύχτες μοιάζει με μια ταινία VHS που έχει παιχτεί πάρα πολλές φορές. Και ενώ μερικές ταινίες “φορούν” τις κινημάτογραφικές τους επιρροές , το ντεμπούτο του Elijah Bynum τις φθείρει. Με την γρήγορη κίνηση της κάμερας, το γρήγορο παναρισμά της και τα ναρκωτικά του Goodfellas και Boogie Nights , την αφήγηση του The Virgin Suicides , την αντικοινωνική μοίρα του Donnie Darko , μαζί με μια δόση απο American Beauty και Wes Anderson

Παρά αυτό το σχεδόν copy – paste , ο Bynum μας δίνει με τον δικό του τρόπο έναν κόσμο βίας και σκληρότητας, κάτι που έρχεται σε άμεση αντίθεση με το απότομο πέρασμα από την αθωότητα στον κόσμο των ενηλίκων , αφήνει όμως ανοιχτό το ενδεχόμενο οτι τα πάντα μπορούν να συμβούν όταν πια ο ενήλικας αναλάβει την ευθύνη του εαυτού του, αλλά ποτέ δεν καταφέρνει να διεισδύσει στα κίνητρα των πρωταγωνιστών του. Αντίθετα φορτώνει άσκοπα τις σκηνές του με περιτές σεκάνς , αναμειγνύει  διάφορα κινηματογραφικά είδη , τα “ντύνει” με κλασικά τραγούδια της δεκαετίας του ’80 , αλλά στήν ουσία χάνει το νόημα.

Ο Chalamet αν και κρίνεται καλός, έχει αρχίσει και τυποποιείται , ενω οι Maika Monroe και Alex Roe περνάνε με την ερμηνεία τους το ατίθασο και την ευαισθησία της εφηβείας εκείνης της εποχής.

1.5/5

 

 

The Guernsey Literary and Potato Peel Pie Society

Υπόθεση: Η Τζούλιετ είναι μια πετυχημένη συγγραφέας που ζει στο Μεταπολεμικό Λονδίνο, παρά την επιτυχία του τελευταίου της βιβλίου και την υποστήριξη του αγαπημένου της φίλου και εκδότη δυσκολεύεται να βρει έμπνευση για ένα νέο βιβλίο εξαιτίας των σκληρών της εμπειριών από τον πόλεμο. Eτοιμη να δεχθεί την πρόταση γάμου του Αμερικανού στρατιώτη Μαρκ, λαμβάνει ένα γράμμα από έναν αγρότη στο νησί Γκέρνσεϊ , τον Ντόσι Aνταμς. Ο Ντόσι είναι μέλος μιας τοπικής λέσχης βιβλίου με την ονομασία «Guernsey Literary and Potato Peel Society» που ιδρύθηκε κάτω από περίεργες συνθήκες κατά την διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Η Τζούλιετ ακολουθεί την παρόρμηση της και πηγαίνει στο νησί , όπου ελπίζει να γράψει για την τοπική λέσχη βιβλίου με το παράξενο όνομα. Η Τζουλιετ γοητεύεται από τα μέλη της λέσχης, την αγάπη τους για την λογοτεχνία και την φιλία που τους συνδέει. Πολύ σύντομα όμως θα διαπιστώσει ότι οι νέοι της φίλοι κρύβουν ένα μυστικό.

Λίγα λόγια για την ταινία: Με βασικούς αφηγηματικούς άξονες , τα μεταπολεμικά τραύματα και την αγάπη για την λογοτεχνεία ο βετεράνος σκηνοθέτης Mike Newell διασκευάζει με βρετανικό στυλ το ομώνυμο best-seller της Mary Ann Shaffer, που τελικά ολοκλήρωσε μετά το θανατό της η ανιψιά της Annie Barrows , ακολουθεί μια καθαρά ακαδημαϊκή σκηνοθεσία , προσθέτει βρετανικό μυστήριο , μπαίνει μέσα στίς ταραγμένες ζωές των ηρώων του (λίγο επιδερμικά) και το αποτέλεσμα είναι μια ταινία που είναι απόλυτα ευχάριστη με τους δικούς της όρους, ενω γίνεται κάθε τόσο ζεστή, νοσταλγική και γεμάτη αισιοδοξία.

2.5/5

 

 

La Ch’tite Famille

Λίγα λόγια για την ταινία: Ο Valentin D (Dany Boon) και η Constance Brandt (Laurence Arné), το πιο προβεβλημένο ζευγάρι της αρχιτεκτονικής και του design, ετοιμάζεται πυρετωδώς για τα εγκαίνια της αναδρομικής τους έκθεσης στο Παρίσι, στο εμβληματικό Palais de Tokyo. Αυτό που κανείς δεν ξέρει είναι ότι για να αναρριχηθεί ο Valentin στον λαμπερό κόσμο του design, έπρεπε να πει ψέματα για την ταπεινή του επαρχιακή καταγωγή. Όταν η μητέρα του, ο αδελφός του και η νύφη του εμφανίζονται στο γκαλά, οι δύο κόσμοι συγκρούονται. Σαν να μην έφτανε αυτό, ο ίδιος ο Valentin συγκρούεται με ένα αυτοκίνητο, χάνει τη μνήμη του και επανέρχεται πιο λαϊκός από ποτέ!

Ο αυθεντικός και πολύ επιτυχημένος Γάλλος σταρ Dany Boon συνυπογράφει το σενάριο, αναλαμβάνει τη σκηνοθεσία και πρωταγωνιστεί σε μία ξεκαρδιστική και συναισθηματική κωμωδία με σπαρταριστούς διαλόγους, απολαυστικές ερμηνείες και πολλές ανατροπές -στα ίχνη του Bienvenue chez les Ch’tis (Είναι τρελοί αυτοί οι Βόρειοι), της ταινίας που τον καθιέρωσε και έσπασε τα ταμεία στη Γαλλία. Ο δημιουργός αντλεί από τις προσωπικές του εμπειρίες – ο ίδιος κατάγεται από μία λαϊκή οικογένεια της γαλλικής επαρχίας- και παρουσιάζει μια αλληλουχία κωμικών και συγκινητικών στιγμών, τις οποίες αποθεώνει το εξαιρετικό καστ των σπουδαίων ηθοποιών που συμπρωταγωνιστούν.

 

 

Λίγα λόγια για την ταινία: Ο Ζοσλέν, επιτυχημένος επιχειρηματίας αλλά και μανιώδης ψεύτης, στην προσπάθειά του να αποπλανήσει μια όμορφη γυναίκα, παριστάνει το άτομο με ειδικές ανάγκες. Όλα καλά, μέχρι την ημέρα που θα γνωρίσει την αδελφή της…

Το «Θα Έρθω Κοντά Σου Σιγά-Σιγά» προέρχεται από τον γαλλικό τίτλο «Tout Le Monde Debout» που σημαίνει «Παρακαλώ Όλοι Όρθιοι». Σύμφωνα με τον Ντιμπόσκ, η ταινία προσκαλεί τον κεντρικό ήρωα να σηκωθεί ο ίδιος ως άνθρωπος, να εξυψώσει το πνεύμα του και να ξεπεράσει τον εαυτό του.

Το «Θα Έρθω Κοντά Σου Σιγά-Σιγά» είναι η πρώτη ταινία μεγάλου μήκους που σκηνοθετεί ο επιτυχημένος σεναριογράφος και κωμικός Φρανκ Ντιμπόσκ. Αν και έχει γράψει πολλά σενάρια και έχει υποδυθεί αρκετούς ρόλους, αυτή είναι η πρώτη φορά που ασχολείται με τη σκηνοθεσία.

Η έμπνευση για την ταινία προήλθε από προσωπική εμπειρία, καθώς κάποια στιγμή η μητέρα του βρέθηκε σε αναπηρική καρέκλα. «Ενώ το αναπηρικό καροτσάκι είναι σύμβολο αδυναμίας, για εκείνη έγινε η λύση αφού πλέον μπορούσε να μετακινηθεί. Όμως η ίδια δεν το έβλεπε έτσι, καθώς δεν μπορούσε πια να κάνει τα στοιχειώδη πράγματα που την χαρακτήριζαν, όπως το να πάει στην αγορά», αναφέρει ο Ντιμπόσκ. «Αυτό που εγώ έβλεπα ως σωτήριο εκείνη το έβλεπε ως εμπόδιο και τότε σκέφτηκα όλους τους ανθρώπους με αναπηρία που καλούνται να αντιμετωπίσουν τα πιο απλά και καθημερινά πράγματα», συμπληρώνει. Τότε ήταν που του ήρθε στο μυαλό μια ιστορία αγάπης που θα πραγματεύεται τον έρωτα μέσα από την αναπηρία. «Είναι ο έρωτας πιο δυνατός από την λογική;» αναρωτιόταν. «Αυτό ήθελα να εξερευνήσω και για αυτό αποφάσισα να κάνω αυτή την ταινία».

 

 

Looking for Eric

Λίγα λόγια για την ταινία: Ο Eρικ είναι ταχυδρόμος και δεν είναι καλά! Η χαοτική οικογένειά του, οι εκτός ελέγχου πρόγονοί του και η μπετονιέρα στον κήπο του σπιτιού δε βοηθάνε, αλλά αυτό που τον εξωθεί στα όριά του είναι το ίδιο του το μυστικό. Πως θα αντικρύσει την Λίλι, τη γυναίκα που αγαπούσε τριάντα χρόνια πριν; Παρά τις τιτάνιες προσπάθειες της ποδοσφαιρόφιλης παρέας του, ο Eρικ αισθάνεται όλο και πιο χαμένος. Σ’ αυτή την απελπιστική κατάσταση, μόνο ένα τσιγαριλίκι κι ένας ιδιαίτερος φίλος από τα ξένα θα τον βοηθήσουν να ταξιδέψει στην πιο επικίνδυνη περιοχή απ’ όλες: το παρελθόν. | Η ταινία – αφιέρωση του Κεν Λόουτς στο αγαπημένο του… ποδόσφαιρο, με γκεστ σταρ τον Ερίκ Καντονά. Από το 2009, σε πρώτη κινηματογραφική προβολή στην Ελλάδα.

 

 

Tags
Loading...

Related Articles