Movies - TV

Οι ταινίες της εβδομάδας (24/05/2018 – 30/05/2018)

Han Solo, Polanski, μια ανορθόδοξη (γλυκιά) κομεντί από τη Γαλλία, Donald Sutherland και Helen Mirren στα highlights της νέας κινηματογραφικής εβδομάδας

Τελευταία εβδομάδα του Μαίου, τελευταία βδομάδα της Άνοιξης, με επτά νέες ταινίες για ολα τα γούστα. Διαστημικές περιπέτειες, υπαρξιακές αναζητήσεις, road trid αλα Αμερικάνα και μια κομεντί απο άλλες εποχές, συνθέτουν το κινηματογραφικό μενού τούτης της εβδομάδας.

Ο πιο αγαπημένος απατεώνας του γαλαξία επιβιβάζεται στο Millennium Falcon για ενα ταξίδι που θα καθορίσει την πορεία ενός από τους πιο γνωστούς ήρωες του σύμπαντος του Star Wars, η Margot Robbie μπλέκει σε δύο φαινομενικά ασύνδετες ιστορίες σε μία νέο νουάρ και στυλιζαρισμένη στα ίχνη του Drive, ταινία με τον τίτλο Terminal και ο Polanski βουτάει (ξανά) στις εμμονές του με την κινηματογραφική διασκευή της νουβέλας της Ντελφίν Ντε Βίγκαν και την ταινία Based on a True Story.

Οι Donald Sutherland και Helen Mirren πρωταγωνιστούν σε ένα γλυκόπικρο αλλά ολίγον προβλέψιμο road movie, με τον τίτλο Leisure Seeker, οι Fiona Gordon, Dominique Abel και Emmanuelle Riva τριγυρνούν Ξυπόλυτοι στο Παρίσι σε μια κομεντί απο άλλες εποχές και η Zoe Saldana “ντύνεται” Nina Simone σε μια διαφορετική βιογραφία.

Η εβδομάδα κλείνει μετο πέμπτο σίκουελ του γαλλικού franchise ταινιών δράσης σε τέσσερις τροχούς Taxi 5.

 

Ας δούμε όμως αναλυτικά τις νέες ταινίες της εβδομάδας:

 

Solo: A Star Wars Story

Λίγα λόγια για την ταινία: Το πρώιμο παρελθόν του Han Solo, πριν ακόμα συναντήσει τον Luke Skywalker, τον Obi-Wan Kenobi ή τη Leia Organa, όταν δηλαδή πρωτογνωρίζει το απόλυτο, τριχωτό, έτερο ήμισυ του, τον Chewbacca, ζωντανεύει μέσα από την πένα του θρυλικού Lawrence Kasdan, (Η Αυτοκρατορία Αντεπιτίθεται, Η Μεγάλη Ανατριχίλα) -που συνέγραψε το σενάριο με τον γιο του και φανατικό του saga Jonathan – και σκηνοθεσία του βραβευμένου με Όσκαρ Ron Howard.

Η γνώμη μας: Διαβάστε την αναλυτικά εδω

 

Terminal

Υπόθεση: Δύο πληρωμένοι δολοφόνοι αναλαμβάνουν μία ακόμα καταχθόνια αποστολή στη ζοφερή καρδιά μιας αχανούς πόλης χωρίς όνομα. Στον δρόμο τους θα συναντήσουν έναν δάσκαλο που πάσχει από θανάσιμη ασθένεια, έναν αινιγματικό επιστάτη και μία παράξενη σερβιτόρα με διπλή ζωή. Δυσοίωνες συνέπειες ξετυλίγονται καθώς οι ζωές τους διασταυρώνονται στα χέρια ενός μυστηριώδους εγκληματία που διψάει για εκδίκηση και φόνο. Πριν ακόμα ξημερώσει, όλοι θα έρθουν πρόσωπο με πρόσωπο με την ανελέητη δικαιοσύνη.

Λίγα λόγια για την ταινία: Σκηνοθετικό ντεμπούτο για τον Vaughn Stein,ο οποίος υπογράφει και το σενάριο, νέο νουάρ ατμόσφαιρα στα μονοπάτια του Nicolas Winding Refn, έξυπνη κινηματογράφηση, ενα οσκαρικό ατού σε έναν ρόλο femme fatale που ακούει στο όνομα Margot Robbie… αλλά αποτέλεσμα (σχεδόν) μηδέν. Η πολλά υποσχόμενη (πρίν ξεκινήσει) ταινία μπλέκει δύο φαινομενικά ασύνδετες ιστορίες κατά τη διάρκεια μιας βροχερής νύχτας σε μία δυστοπική πόλη, ενώ η έξυπνη αφήγηση αποκαλύπτει μυστικά από το παρελθόν, με σκηνές, όμως, άνευ ουσίας, με τον σεναριακό και αφηγηματικό ρυθμό, να χάνεται οσο κυλάει η ταινία και με τούς ηθοποιούς να εγκλωβίζονται ερμηνευτικά. Ωραίο οπτικό αποτέλεσμα, αλλά όπως λένε και στήν θεατρική γλώσσα: Πολύ Κακό για το Τίποτα….

1/5

 

 

D’ Apres Une Histoire Vraie/ Based on a True Story

Υπόθεση: Η Ντελφίν είναι η συγγραφέας ενός best-seller, μιας ιδιαίτερα προσωπικής νουβέλας, αφιερωμένης στην μητέρα της. Εξουθενωμένη από τις αμέτρητες υποχρεώσεις και εύθραυστη εξαιτίας των αναμνήσεων της, η Ντελφίν βασανίζεται από ανώνυμα γράμματα που την κατηγορούν ότι έχει ρίξει την οικογένεια της στα λιοντάρια. H συγγραφέας βρίσκεται σε τέλμα ενώ παραλύει μόνο με την ιδέα ότι θα πρέπει να γράψει ξανά. Μέχρι που στον δρόμο της συναντά την Ελ, μια νέα γοητευτική, έξυπνη και διαισθητική γυναίκα. Την καταλαβαίνει καλύτερα από όλους με αποτέλεσμα η Ντελφίν να αναπτύξει ιδιαιτέρα αισθήματα για την Ελ, να την εμπιστεύεται τυφλά και να της ανοίγεται. Μέχρι που θα φτάσει η Ελ όταν μετακομίσει στο διαμέρισμα της Ντελφίν; Έχει έρθει για να συμπληρώσει ένα κενό ή για να δημιουργήσει ένα νέο; Για να δώσει στην Ντελφίν κίνητρο ή για να της κλέψει την ζωή;

Λίγα λόγια για την ταινία: Ο Polanski ξεκινά την ταινία του ως ψυχολογικό θρίλερ, όπου βάζει τον θεατή στα “παπούτσια” της Ντελφίν καθώς καλείται να ανακαλύψει ποιος είναι αυτός ο άγνωστος που τρομοκρατεί τη κεντρική ηρωίδα, βρίσκει τροφή στο μυθιστόρημα της Ντελφίν ντε Βιγκάν, διασκευασμένο απο τον Olivier Assayas, πέφτει όμως στήν παγίδα των υπαρξιακών του αναζητήσεων, όπου και αυτή την φορά δεν μπορεί να εξελίξει περαιτέρω. Με σαφείς επιροές απο τις ταινίες Misery και ολίγον απο… Fight Club (γελάμε λίγο), η ταινία καταλήγει σαν μια συραφή απο παλιές του δουλειές χωρίς πρωτοτυπία και κυρίως χωρίς εμβάθυνση.

1/5

 

 

Nina

Υπόθεση: Η ταινία αφηγείται την ιστορία της θρυλικής Αμερικανίδας τραγουδίστριας και ακτιβίστριας για τα πολιτικά δικαιώματα, Νίνα Σιμόν. Η ιστορία ακολουθεί τον αγώνα της για να ισορροπήσει την καριέρα της στη μουσική, την οικογένεια αλλά και τα πιστεύω της, ένας αγώνας που την αφήνει να ζει μόνη της στη Γαλλία, αισθανόμενη εξόριστη από την ίδια την πατρίδα της. Όλα αυτά μέχρι τη στιγμή που γνωρίζει τον Κλίφτον Χέντερσον, ο οποίος βοηθάει την ιέρεια της soul μουσικής να ξαναβρεί το νόημα στη ζωή και τη μουσική της. Η ταινία είναι μία μοναδικά δυνατή και συγκινητική ιστορία λύτρωσης και ελπίδας.

Λίγα λόγια για την ταινία: Η επιλογή της ηθοποιού Zoe Saldana στον ρόλο της Νίνα επικρίθηκε από πολλούς. «Η ηθοποιός δεν είναι αρκετά σκούρα και η προφορά της δεν πείθει, ενώ πολλά απ’ τα τραγούδια είναι με τη δική της φωνή και όχι με της Νίνα. Η ψεύτικη μύτη και η πιο σκούρα μπογιά δεν έπεισαν», λένε, με την κόρη της μεγάλης ντίβας να αναρωτιέται γιατί ενώ υπάρχουν εκατοντάδες μαύρες ηθοποιοί που να ταιριάζουν στις αναλογίες της μητέρας της η σκηνοθέτρια της ταινίας διάλεξε τη μικρόσωμη και λεπτοκαμωμένη Saldana. Πάντως στο πανί (σε ορισμένες σκηνές) η Saldana… “γράφει”.

Υπάρχουν αρκετές στιγμές που έχουμε απογοητευτεί με το να βλέπουμε βιογραφίες μεγάλων προσωπικοτήτων στη μεγάλη οθόνη, όπως και μεταφορές βιβλίων, γιατί συχνά ξεχνάμε πως ο κινηματογράφος είναι μια αυτόνομη τέχνη που καταγράφει ιστορίες και πρόσωπα με τον δικό του τρόπο. Στήν ίδια παγίδα όμως πέφτει και η σκηνοθέτης Cynthia Mort, η οποία παρ’ ολο οτι δούλευε την ταινία της 11 ολόκληρα χρόνια, δεν καταφέρνει να δώσει μια κάποια ανθρώπινη υπόσταση στόν μύθο της μεγάλης τραγουδίστριας και ντίβας προσφέροντας απλά μια συραφή κομματιών (τραμαυτικών και μη) της ιστορίας του παρά τις όποιες έντιμες προθέσεις. Όλοι (η τουλάχιστον οι πιο πολλοί) ξέρουν οτι αυτή η γυναίκα αυτός ο θρύλος της μουσικής, μάλλον άξιζε το κάτι παραπάνω.

1.5/5

 

 

The Leisure Seeker

Υπόθεση: Ο Τζον και η Eλα έχουν μοιραστεί περισσότερα από πενήντα χρόνια υπέροχης κοινής ζωής. Στα ογδόντα τους, λαχταρώντας μια τελευταία περιπέτεια μαζί, αποφασίζουν να ξεφύγουν μακριά από τα ενήλικα παιδιά τους και τους γιατρούς, σε ένα απαγορευμένο ταξίδι.

Λίγα λόγια για την ταινία: Η νέα ταινία του Paolo Virzì (Η Τρελή Χαρά, Το Ανθρώπινο Κεφάλαιο), αποτελεί μια οδύσσεια μέσα από τις πόλεις φαντάσματα, τα έρημα πάρκα, τα ξεχασμένα τουριστικά αξιοθέατα και τους ετοιμόρροπους δρόμους της Αμερικής, δοσμένη με χιούμορ, τρυφερότητα, αλλά και ειρωνεία. Πάνω απ’ όλα όμως είναι η ιστορία της Έλα και του Τζον: των ανθρώπων που συνάντησαν, των εμπόδιων που ξεπέρασαν, των εμπειριών που έζησαν, της αγάπης που μοιράστηκαν και του θάρρους τους να διεκδικήσουν πίσω το δικαίωμά τους να ορίζουν οι ίδιοι τη μοίρα τους. Βασισμένη στο μυθιστόρημα του Michael Zadoorian η τρυφερή ταινία του Paolo Virzi είναι μια πραγματική απόλαυση για τον θεατή γεμάτη χιούμορ και πολλές στιγμές συγκίνησης, μια πανανθρώπινη ιστορία για την αληθινή αγάπη, “τυλιγμένη” σε συσκευασία ενός κλασικού, αμερικάνικου road movie. Ατού φυσικά της ταινίας η εκληκτική χημεία μεταξύ των Donald Sutherland και Helen Mirren η οποία μάλιστα για την ερμηνεία της απέσπασε υποψηφιότητα για Χρυσή Σφαίρα Α΄ Γυναικείου Ρόλου.

2/5

 

 

Paris Pieds Nus/ Lost in Paris

Υπόθεση: Η Φιόνα, μια βιβλιοθηκάριος από μικρή καναδική πόλη, λαμβάνει γράμμα απελπισίας από την 93χρονη θεία της Μάρθα που ζει στο Παρίσι. Η Φιόνα μπαίνει στο πρώτο αεροπλάνο και ανακαλύπτει πως η θεία είναι εξαφανισμένη.

Λίγα λόγια για την ταινία: Ζευγάρι στη ζωή και στη μεγάλη οθόνη η Καναδή Φιόνα Γκόρντον και ο Γάλλος Ντομινίκ Αμπέλ με θητεία στη σχολή του Λεκόκ αξιοποιούν τη θεατρική τους εμπειρία και τις δεξιότητές τους στην κλοουνερί, και φτιάχνουν μια πρωτότυπη σύνθεση , με ανορθόδοξους χαρακτήρες, παραμυθένια ατμόσφαιρα και μια γλυκιά μελαγχολία που θυμίζει τις εποχές του βωβού κινηματογράφου.

3/5

 

 

TAXI 5

Υπόθεση: Ο Σιλβέν Μαρό, ένας επιτυχημένος Παριζιάνος αστυνομικός και άσος στην οδήγηση, μετατίθεται παρά τη θέλησή του στο αστυνομικό τμήμα της Μασσαλίας. Ο πρώην αρχηγός της αστυνομίας, Ζιλμπέρτ, που είναι πια Δήμαρχος της πόλης (αλλά πάντα χαμηλά στις δημοσκοπήσεις), του αναθέτει να σταματήσει τη δράση της «Ιταλικής Συμμορίας» που ληστεύει κοσμηματοπώλες και καταφέρνει να ξεφεύγει χάρη σε μια γρήγορη Ferrari. Για να τα καταφέρει, ο Μαρό δεν έχει άλλη επιλογή από το να συνασπιστεί με τον ανιψιό του χειρότερου οδηγού Uber στη Μασσαλία που, όμως, είναι ο μοναδικός που μπορεί να τον βοηθήσει.

 

Tags
Loading...

Related Articles