Movies - TV

Οι ταινίες της εβδομάδας (26/7/2018 – 1/8/2018)

Το είδαμε και αυτό (!) ... Μία από τις ελάχιστες φορές, όπου οι επανεκδόσεις είναι σαφώς ανώτερες απο τις πρεμιέρες της τελευταίας κινηματογραφικής εβδομάδας του Ιουλίου

Στην σκιά των τραγικών γεγονότων που πλήγωσαν (για άλλη μια φορά) την χώρα μας και μαζί το φετινό καλοκαίρι, έχουμε, απο την μια, το άχαρο έργο να σας ενημερώσουμε για τις νέες κυκλοφορίες τούτης της εβδομάδας, απο την άλλη όμως, ίσως είναι και μια καλή ευκαιρία να σας κάνουμε να ξεχαστείτε με μια βόλτα σε κάποιο θερινό παρακολουθώντας μια ταινία.

Βέβαια διαλέξαμε και εμείς την συγκεκριμένη εβδομάδα, όπου η καλύτερη ταινίας της είναι το Mr. Klein του 1976, όπου ο Τζόζεφ Λόουζι σκηνοθετεί Alain Delon και Jeanne Moreau και το οποίο φέρνει η Bibliotheque σε ψηφιακή κόπια. Υπάρχει όμως και το Mama Mia: Here we go Again!, το οποίο συνεχίζει την σαρωτική του επέλαση στίς κινηματογραφικές αίθουσες (69.000 εισ. το πρώτο τετραήμερο!!)

Απο εκεί και κάτω … το χάος, με μέτριες ως αδιάφορες ταινίες. Ο Keanu Reeves πρωταγωνιστεί σε μια ερωτική ιστορία γεμάτη ανατροπές, στήν ταινία Siberia, το prequel του franchise (πλέον) The Purge, έρχεται να μας διηγηθεί πως ξεκίνησαν ολα, στήν ταινία The First Purge, και απο τους παραγωγούς της ταινίας “Κελί 211“, τον σεναριoγράφο του “Buried” και βασισμένο στο ομώνυμο βιβλίο του Paul Pen, έρχεται το ισπανικό δραματικό θρίλερ Το Μυστικό της Πεταλούδας (El Aviso/The Warning).

Κλείνουμε με το animation Charming και την δεύτερη επανέκδοση της εβδομάδας, την ταινία Το χρονικό μιας αγάπης (Cronaca di un amore), το οποίο αποτέλεσε το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Michelangelo Antonioni.

 

Ας δούμε όμως αναλυτικά τις νέες ταινίες της εβδομάδας:

 

Siberia

Υπόθεση: Ο Λούκας (Keanu Reeves), ένας Αμερικανός έμπορος διαμαντιών, ταξιδεύει στη Ρωσία για να πουλήσει 12 σπάνια μπλε διαμάντια αμφιλεγόμενης προέλευσης. Καθώς η συμφωνία που είχε κλείσει αρχίζει να καταρρέει, ταξιδεύει στη Σιβηρία για να αναζητήσει τον Ρώσο συνεργάτη του που έχει εξαφανιστεί. Στη μικρή πόλη της Σιβηρίας γνωρίζει την Κάτια (Anna Ularu), μια Ρωσίδα ιδιοκτήτρια καφέ τη οποία ερωτεύεται παράφορα. Οι δυο τους θα πιαστούν σε μία θανατηφόρα ανταλλαγή πυρών μεταξύ του αγοραστή και της ομοσπονδιακής υπηρεσίας πληροφοριών και θα έρθουν αντιμέτωποι με οριακές καταστάσεις.

Λίγα λόγια για την ταινία: Το “Έρωτας στη Σιβηρία“, (όπως είναι ο ελληνικός τίτλος), είναι μια ταινία για έναν ξένο σε μια ξένη χώρα, που μέσα από δύσκολες καταστάσεις, αλλά και τον έρωτα, φτάνει πιο κοντά στο να γνωρίσει καλύτερα τον εαυτό του και τα όριά του. Μια πολύ ωραία ιδέα, όπου βασίστηκε ο σκηνοθέτης Matthew Ross του αξιόλογου Frank & Lola (2016) απο το μυθιστόρημα του Στέφεν Χάμελ … αλλά εκτελέσε λίγο άτσαλα, συνθέτοντας ενα αδιόρατο θρίλλερ (δράση;) με στερεότυπους χαρακτήρες και μια ανύπαρκτη ιστορία, με την  Ρωσία να παρουσιάζεται (όπως, σχεδόν πάντα) ως η ψυχρή και ζοφερή γη των αδυσώπητων γυναικών και των σκληρών γκάνγκστερ, όπου ο καθένας είναι ηθικά διεφθαρμένος και σωματικά απωθητικός.

Βαρετός ρυθμός με ξηρά δράση και στιγμές ενθουσιασμού που τελειώνουν … με απογοήτευση, εκτός φυσικά απο τις ερωτικές σκηνές του ήρωα μας με την πανέμορφη Ana Ularu. Ακόμα όμως και αυτές οι σκηνές μένουν μετέωρες, μπερδεύονται στο ακατανόητο και συντομευμένο σενάριο της ταινίας του σεναριογράφου Scott B. Smith (A Simple Plan), με μια σχέση χωρίς δυναμική ούτε για τούς πρωταγωνιστές, αλλά φυσικά και για τον θεατή, ο οποίος νοιώθει οτι παρακολουθεί μια χιλιοειπωμένη περιπέτεια … στα όρια του ύπνου και με ένα Keanu Reeves , ο οποίος γύρισε την ταινία στόν χρόνο αναμονής του για το επόμενο John Wick, να αισθάνεται σχεδόν αμήχανα με αποτέλεσμα να μην καταφέρνει να απεικονίσει με πειστικότητα τον χαρακτήρα του. 

Απογοητευτική … το λιγότερο!

1/5

 

 

El Aviso/The Warning

Λίγα λόγια για την ταινία: Ο Χον είναι ένας νεαρός άνδρας παθιασμένος με την άλγεβρα, που λατρεύει ό,τι έχει να κάνει με τους αριθμούς. Είναι χαρισματικός στα μαθηματικά. Είναι μια ιδιοφυΐα. Θα μπορούσε να έχει μια σπουδαία ακαδημαϊκή καριέρα αλλά το γεγονός ότι πάσχει από σχιζοφρένεια δεν βοήθησε στο να επιτευχθεί κάτι τέτοιο. Έχει συμβιβαστεί με το γεγονός και δουλεύει σε ένα φωτοτυπάδικο. Έχει συμβιβαστεί και με την ιδέα ότι ο καλύτερός του φίλος, ο Πάμπλο, θα παντρευτεί την Αντρέα, τη γυναίκα με την οποία ο ίδιος είναι ερωτευμένος και με την οποία λίγο καιρό πριν είχαν σχέση. Τη νύχτα που ο Πάμπλο ετοιμάζεται να κάνει την πρόταση γάμου, πηγαίνει με τον Χον σε ένα βενζινάδικο για να αγοράσει ποτά. Την ώρα που μπαίνει μέσα στο μαγαζί κι ενώ ο Χον περιμένει απ’ έξω, λαμβάνει χώρα μια ληστεία. Μια σφαίρα βρίσκει τον Πάμπλο, ο οποίος πέφτει σε κώμα. Το γεγονός σοκάρει τον Χον. Ο οποίος νιώθει ενοχές. Σταματάει την αγωγή του για τη σχιζοφρένεια. Αρχίζει να βλέπει παντού κάμπιες και πεταλούδες. Και μέσω μιας παλιάς εφημερίδας διαπιστώνει πως στο ίδιο βενζινάδικο, κάποια χρόνια πριν, έλαβε χώρα ακόμα ένα φονικό.

Αναλύοντας την κατάσταση μαθηματικά καταλήγει στο συμπέρασμα πως σε συγκεκριμένη μέρα και συγκεκριμένη ώρα, δέκα χρόνια μετά, στο ίδιο μέρος, θα λάβει χώρα ένας ακόμα φόνος. Δεν τον πιστεύει κανείς. Ο ίδιος αφήνει ένα σημείωμα. Που απευθύνεται σε ένα συγκεκριμένο άνθρωπο. Το σημείωμα πέφτει στα χέρια του 9χρονου Νίκο. Αυτός είναι που δεν πρέπει να περάσει από το βενζινάδικο την ημέρα των 10ων γενεθλίων του. Υπάρχει εξήγηση… Ο Νίκο τρομοκρατείται. Έτσι κι αλλιώς έχει να αντιμετωπίσει καθημερινά κάποια καλόπαιδα που του κάνουν τη ζωή δύσκολη. Είναι θύμα μπούλινγκ. Η μητέρα του πιστεύει πως όλο αυτό με τα γενέθλιά του, το βενζινάδικο και τον φόβο ότι θα σκοτωθεί, τον οφείλει στα παιδιά που τον τρομοκρατούν. Είναι έτσι τα πράγματα όμως; Είναι σωστή η θεωρία του Χον; Ή μήπως έχει κάνει λάθος υπολογισμούς;

 

 

The First Purge

Υπόθεση: Για να μειώσουν το ποσοστό της εγκληματικότητας κάτω από το 1% για τον υπόλοιπο χρόνο, οι Νέοι Εθνοπατέρες της Αμερικής δοκιμάζουν μια κοινωνιολογική θεωρία που επιτρέπει την απρόσκοπτη εκτόνωση βίας για ένα βράδυ σε μια απομονωμένη κοινότητα. Όταν, όμως, η βία των τυράννων συναντά την οργή των κοινωνικά περιθωριοποιημένων, αυτό που ξεκίνησε σε μια κοινότητα, δοκιμαστικά, θα εξαπλωθεί σε όλο το έθνος.

Λίγα λόγια για την ταινία: Θρίλερ χαμηλού προϋπολογισμού, αλλά υψηλής αποδοχής από το κοινό που αρέσκεται στα «σκεπτόμενα splatter» που θίγουν τα κακώς κείμενα της «ευνομούμενης κοινωνίας» του 21ου αιώνα. Μια αγωνιώδης αναμέτρηση με τον τρόμο απέναντι στον άλλο σε μια κοινωνία που τα έχει όλα, αλλά της λείπουν τα στοιχειώδη, η ανθρωπιά και η αλληλεγγύη.

Το διάσημο (πλέον) franscise “τρόμου” επιστρέφει με την πιο political correct ταινία της σειράς, για να μας “δείξει” πώς ξεκίνησε το περιβόητο πείραμα της “Κάθαρσης” (2013), με τον James DeMonaco, σκηνοθέτη της πρώτης ταινίας, να μένει αυτή την φορά μόνο στο σενάριο, ενω την σκηνοθεσία έχει αναλάβει τώρα ο Αφροαμερικανός Gerard McMurray. Οι δύο τους αποφασίζουν να περιγράψουν για το πώς οι φυλετικές διακρίσεις και η οικονομική εξαθλίωση γίνονται φορείς βίας απέναντι σε μια απάνθρωπη κυβέρνηση που αδιαφορεί συστηματικά για τους πολίτες.

Ενώ η ταινία ξεκινά με την επισήμανση πραγματικών ζητημάτων της χαμηλής τάξης σχετικά με την ανεργία, τις συμμορίες και τις δραστηριότητες των ναρκωτικών, εστιάζοντας σε έναν νεαρό άνδρα και την αδελφή του, προσπαθώντας να επιβιώσει και να μην εμπίπτει σε αυτά τα ζητήματα, γρήγορα μετατοπίζεται και το κύριο σημείο της ταινίας γίνεται ένα είδος διαμάχης μεταξύ των καταπιεστών και των καταπιεσμένων.

Ο “αγώνας” όμως για την κάθαρση και όλα εκείνα τα σημεία που η ταινία προσπάθησε να αγγίξει στην αρχή εξαφανίζονται και την θέση της παίρνει μια μονόπλευρη “ρητορική” περιπέτεια, όπου οι σκηνές βίας έχουν την τιμητική τους, με τούς δημιουργούς όμως να προσπαθούν (οχι αποτελεσματικά) να δώσουν μια πολιτική διάσταση στο πόνημά τους, μεταφέροντάς μας σε μια δυστοπική πραγματικότητα όπου κυριαρχεί ο ρατσισμός- άλλωστε δεν είναι τυχαίο ότι το πείραμα εφαρμόζεται σε μια περιοχή όπου κατοικούν – μόνο – έγχρωμοι!, με κάθε “κακό” χαρακτήρα να είναι λευκός – με ναζιστική στολή, λευκές κουκούλες (με τα άλογα να έχουν αντικατασταθεί με μηχανές) – έναντι των “καλών” μαύρων γκάνγκστερ.

Σαφώς κατώτερη απο τις τρείς προγούμενες δόσεις, η ιστορία και η δραματουργία εμφανώς ισοπεδώνονται με την αρχή της νύχτας της “πρώτης κάθαρσης”, για να πάρει την θέση της μια σειρά αιματηρών και χωρίς νόημα αλληλουχιών που συναντώνται για να σχηματίσουν ένα “γραφικό φεστιβάλ τρόμου” χωρίς σκοπό.

1/5

 

 

Charming

Λίγα λόγια για την ταινία: Τι θα γινόταν αν η Χιονάτη, η Σταχτοπούτα και η Ωραία Κοιμωμένη ανακάλυπταν ότι είναι αρραβωνιασμένες με τον ίδιο πρίγκιπα; Κάτω από την επιρροή ενός μαγικού κόλπου μιας σατανικής Βασίλισσας, ο πρίγκιπας με τη βοήθεια της νεαρής Λεονόρ, πρέπει να ξεκινήσει ένα επικό ταξίδι για να βρει την πραγματική του αγάπη. Ο παραγωγός του υπερ-επιτυχημένου «Σρεκ» επιστρέφει στα κινούμενα σχέδια για να παρουσιάσει μια ταινία animation με πολλές ανατροπές και απολαυστική μουσική!

 

 

ΕΠΑΝΕΚΔΟΣΕΙΣ

 

Monsieur Klein

Λίγα λόγια για την ταινία: Βρισκόμαστε στο Παρίσι του 1942. Ένας έμπορος τέχνης (τον υποδύεται έξοχα ο Alain Delon) δείχνει παγερά αδιάφορος απέναντι στην επικρατούσα κατάσταση. Η χώρα του, η Γαλλία βρίσκεται υπό Γερμανική κατοχή και τα προβλήματα είναι πάρα πολλά και είναι γνωστά σε εμάς μόνον ιστορικά, αφού ο σκηνοθέτης προτιμά να ασχοληθεί αποκλειστικά με την σκιαγράφηση του χαρακτήρα του ήρωά του.

Ο Ρομπέρ Κλάιν λοιπόν, περί ου ο λόγος, ένας καθαρόαιμος, ήρεμος άνθρωπος θεωρεί πως όλα βαίνουν καλώς γύρω του και κοιτάει να περνάει καλά στη ζωή του με την ερωμένη του, αλλά και να εκμεταλλευτεί την όλη κατάσταση και τις ανάγκες των Εβραίων, για να βγάλει χρήματα αγοράζοντας σε εξευτελιστικά χαμηλές τιμές πολύτιμα και πανάκριβα έργα τέχνης, τα οποία επανεκδίδει στο όνομά του μία εβραϊκή εφημερίδα.

Σύντομα όμως θα μπλέξει πολύ άσχημα, όταν διαπιστώσει ότι υπάρχει κι άλλος που κάνει ακριβώς την ίδια κομπίνα, είναι Εβραίος και χρησιμοποιεί το δικό του όνομα!
Και τότε ο Mr. Klein θα αναζητήσει βοήθεια απ’ τις αρχές. Αλλά όταν δεν θα μπορέσει να βοηθηθεί από κανέναν κι από πουθενά θα αποφασίσει να ψάξει μόνος του να βρει τον μυστήριο άντρα.

Και θα αρχίσει να ζει όλο και πιο έντονα έναν τρομακτικό, καφκικό εφιάλτη απ’ τον οποίο προσπαθεί να βγει ζωντανός. Γιατί τα όρια πλέον μεταξύ πραγματικού και φανταστικού γίνονται όλο και πιο δυσδιάκριτα… νεοσύστατη βασιλεία του.

4 Βραβεία Σήζαρ Καλύτερης Ταινίας – Σκηνοθεσίας – Παραγωγής – Α Ανδρικου Ρόλου

 

 

Το χρονικό μιας αγάπης (Cronaca di un amore)

Λίγα λόγια για την ταινία: Ο πλούσιος επιχειρηματίας Ενρίκο προσλαμβάνει έναν ντετέκτιβ για να ερευνήσει το παρελθόν της γυναίκας του, ενώ εκείνη επανασυνδέεται με τον νεανικό της έρωτα.
Η γοητευτική Πάολα είναι παντρεμένη με τον πάμπλουτο Ενρίκο, ο οποίος της προσφέρει την πολυτέλεια και το όνειρο της μεγαλοαστικής ζωής. Διαπιστώνοντας πως δεν γνωρίζει τίποτα για το παρελθόν της όμορφης γυναίκας του και ζηλεύοντας παράφορα, ο Ενρίκο θα προσλάβει ντεντέκτιβ για να αποκαλύψει τις κρυφές πτυχές της προηγούμενης ζωής της Πάολα.
Στο μεσοδιάστημα, εκείνη συναντά και επανασυνδέεται με τον αρρενωπό Γκουίντο και αναβιώνουν τις παθιασμένες στιγμές ενός νεανικού, κυκλοθυμικού και φλεγόμενου έρωτα. Ωστόσο, ανάμεσά τους πάντα καραδοκεί το παρελθόν: ένα ατύχημα που κόστισε τη ζωή της φίλης της Πάολα και μέλλουσας γυναίκας του Γκουίντο. Ένα ατύχημα του οποίου η σιωπηλή ενοχή, φθείρει το παράφορα ερωτευμένο ζευγάρι.

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Michelangelo Antonioni.

 

Tags
Loading...

Related Articles