Movies - TV

Οι ταινίες της εβδομάδας (5/04/2018 – 11/04/2018)

Μοιρασμένες οι πρεμιέρες, σε Μ. Πέμπτη και Κυριακή του Πάσχα

Φτωχή… αλλά τίμια τούτη η κινηματογραφική εβδομάδα, με εξι νέες ταινίες, με τις κυκλόφορίες τους να “κόβονται” στήν μέση λόγω της Μ. Εβδομάδας. Άλλα μην μου στεναχωριέστε, την επόμενη εβδομάδα έρχεται “καταιγίδα” με 10+ ταινίες, οπότε… υπομονή. Να δω ποιός θα πρωτοπάει και που. Αυτό βέβαια είναι μια άλλη (και) πονεμένη ιστορία.

Στα δικά μας λοιπόν, όπου ξεκινώντας απο την Μ. Πέμπτη (5/4) βρίσκουμε την ταινία A Quiet Place, το θρίλερ του John Krasinski που εντυπωσίασε το SXSW και εμάς, ενω στήν συνέχεια μεταφερόμαστε στο Νάλτσικ, στούς πρόποδες του Καυκάσου και στήν Ρωσία του 1998, με την ταινία Tesnota ενα ρώσικο δράμα και μαζί μια συγκλονιστική ιστορία βασισμένη σε αληθινά γεγονότα. Την πρώτη τριάδα κλείνει το φίλμ κινουμένων σχεδίων, βασισμένο σε ένα κλασικό γερμανικό παιδικό βιβλίο με τον τίτλο Οι Φύλακες του Χρυσού Αυγού (Rabbit School).

Την Κυριακή του Πάσχα τώρα (8/4) και αφού έχετε (λέμε τώρα) χωνέψει τον οβελία, σας περιμένει για εγγυημένα και αυθόρμητα γέλια η κωμωδία Game Night με τούς Rachel McAdams και Jason Bateman. Μαζί συναντάμε την ποιητική βιογραφία της θρυλικής τραγουδίστριας Barbara του Ματιέ Αμαλρίκ, ταινία που χάρισε στην Ζαν Μπαλιμπάρ το Σεζάρ Γυναικείας Ερμηνείας για το διπλό της ρόλο στην ταινία. Κλείνουμε με την ταινία Ιστορίες Μιας Νύχτας (Directions) του Στέφαν Κομαντάρεφ ενα βουλγάρικο σπονδυλωτό κοινωνικό δράμα, με πέντε νυχτερινές διαδρομές στη Βουλγαρία της κρίσης, της διαφθοράς, της πίστης, της ελπίδας. 

 

Ας δούμε όμως αναλυτικά τις νέες ταινίες της εβδομάδας:

 

A quiet place

Λίγα λόγια την ταινία: Μια τετραμελής οικογένεια πρέπει να μάθει να ζει στην απόλυτη σιωπή, από τη στιγμή που κάποια μυστηριώδη πλάσματα, που καταδιώκουν ό,τι κάνει τον οποιονδήποτε ήχο, απειλούν τη ζωή των μελών της. Μόλις σε ακούσουν, σε καταδιώκουν. Η σιωπή είναι η μόνη επιβίωση.

Άποψη: Διαβάστε την γνώμη μας εδω

 

Tsenota/ Closeness

Λίγα λόγια για την ταινία: 1998, Νάλτσικ, πρόποδες Καυκάσου, Ρωσία.
Η 24χρονη Ιλάνα εργάζεται στο γκαράζ του πατέρα της. Ένα απόγευμα, έχουν μαζευτεί οικογένεια και φίλοι για να γιορτάσουν τον αρραβώνα του μικρού της αδερφού, Ντέιβιντ. Το ίδιο βράδυ το νεαρό ζευγάρι χάνεται και φτάνει στην πόρτα της οικογένειας ένα σημείωμα για λύτρα. Σ’ αυτή την κλειστή κοινότητα Εβραίων, η ανάμειξη της αστυνομίας είναι εκτός συζήτησης. Πως θα συγκεντρώσει η οικογένεια τα χρήματα για να σωθεί ο Ντέιβιντ;

Άποψη: Με ένα μίγμα άκαμπτων θρησκευτικών παραδόσεων και ζοφερών πολιτικών πραγματικοτήτων ο Kantemir Balagov υπογράφει, στήν πρώτη του ταινία μεγάλου μήκους, το σκληρό πλην όμως αληθινό πορτρέτο μιας κλειστής κοινωνίας, ένα ζωντανό και καταθλιπτικό στιγμιότυπο από θλιβερές ζωές στο θλιβερό καθεστώς της διαλυμένης σοβιετικής αυτοκρατορίας πριν από δύο δεκαετίες. Ο Balagov μέσω του ασφυκτικού κάδρου οριοθετεί την κινηματογραφική εικόνα και επιλέγει κλειστούς χώρους κινηματογραφώντας έτσι τα πρόσωπά του με κοντινά πλάνα, ακολουθώντας τη λογική του κοινωνικού ρεαλισμού. Με αυτό τον τρόπο μας μεταδίδει ένα φοβερό συναίσθημα ασφυξίας (ο τίτλος στα Ρωσικά μεταφράζεται ως περιορισμός, στενότητα, αποκλεισμός), ενω παράλληλα καταγράφει τη βία που άφησε πίσω της η πτώση της ΕΣΣΔ, ενω ταυτόχρονα ασκεί έντονη κριτική όχι μόνο στην εβραϊκή κοινότητα, αλλά σε κάθε σύστημα που καταπίνει ουσιαστικά τα μέλη του, φορτώνοντάς τα με στερεότυπα και απάνθρωπους κανόνες που οφείλουν να τηρούνται.

Αυτό που δεν τίθεται υπό αμφισβήτηση, ωστόσο, είναι το ταλέντο της η πρωτοεμφανιζόμενης Darya Zhovner. Μια συγκλονιστική παρουσία από την πρώτη κιόλας σκηνή, όπου την βλέπουμε με την σκοροφαγωμένη φόρμα της, βοηθώντας τον πατέρα της να φτιάξει ένα αυτοκίνητο. Μια πραγματική απεικόνιση μιας επαναστατικής φιγούρας σε ενα ασφυκτικό περβάλλον.

3/5

 

 

Rabbit School

Λίγα λόγια για την ταινία: Ο Max, ένα πονηρό κουνέλι της πόλης, παγιδεύεται σε μια απομονωμένη Σχολή Πασχαλινών Κουνελιών που βρίσκεται στο δάσος. Η σχολή απειλείται από μια συμμορία αλεπούδων που σκοπό έχει να κλέψει το πολύτιμο Χρυσό Αυγό και να καταστρέψει το Πάσχα. Όταν ο Μαξ θα γνωρίσει την γλυκιά Έιμι, θα αποφασίσει να βοηθήσει τους καινούργιους του φίλους, μαθαίνοντας τα μυστικά των κουνελιών του Πάσχα από τη σοφή κυρία Ερμιόνη. Όλοι μαζί, θα προσπαθήσουν να σώσουν το Πάσχα και στην πορεία ο Μαξ θα συνειδητοποιήσει που πραγματικά ανήκει.

Άποψη: Αξιολάτρευτο, καλοσχεδιασμένο και ευρωπαικής προέλευσης animation βασισμένο στο κλασικό γερμανικό παιδικό βιβλίο Die Häschenschule του Γερμανού Αλμπερτ Σίξτους, γραμμένο το 1924. Ενα έργο που μιλάει για τη δύναμη της φιλίας, του ομαδικού πνεύματος, της πίστης και του θάρρους.

2/5

 

 

Game Night

Λίγα λόγια για την ταινία: Κάθε εβδομάδα, ο Μαξ και η Aνι είναι πιστοί στο εβδομαδιαίο ραντεβού τους για επιτραπέζια παιχνίδια με φίλους. Αυτή τη φορά όμως, ο Μπρουκς, ο χαρισματικός αδερφός του Μαξ, βάζει πολύ ψηλά τον πήχη: τους προσκαλεί να πάρουν μέρος σ’ ένα παιχνίδι μυστηρίου γεμάτο δολοφονίες, κακοποιούς, ομοσπονδιακούς πράκτορες, όπου τα όρια μεταξύ πραγματικότητας και παιχνιδιού δεν είναι τόσο ευδιάκριτα… Oπως, για παράδειγμα, όταν ο Μπρουκς πέφτει θύμα απαγωγής. Είναι αυτό μέρος του παιχνιδιού ή όχι; Αλλά καθώς οι έξι, ιδιαίτερα ανταγωνιστικοί μεταξύ τους, παίκτες τα παίζουν όλα για όλα για να ξεδιαλύνουν την υπόθεση και να κερδίσουν, αρχίζουν να συνειδητοποιούν ότι ούτε «παιχνίδι» παίζουν, ούτε ο Μπρουκς είναι αυτό που φαίνεται να είναι…

Άποψη: Γρήγορο και αιχμηρό, το Game Night έχει μια φρέσκια προσέγγιση στην κωμωδία: είναι γυρισμένο σαν θρίλερ και σκοπός του είναι να κάνει τον θεατή να γελάει, αλλά και να μαντεύει. Καθώς το ένα μυστήριο διαδέχεται το άλλο και τίποτα δεν είναι εγγυημένο, ο Μαξ, η Άννι και οι φίλοι τους βυθίζονται σε μία παλαβή νύχτα με αδιέξοδα, fight clubs και πιστολίδια, ενώ κυνηγούν και κυνηγιούνται, με τον κίνδυνο να τους καταδιώκει, είτε στη φαντασία τους είτε όχι. Ο έλεγχος του τόνου είναι απαραίτητος σε κάθε ταινία που δεν συμμορφώνεται με μια γνωστή φόρμουλα και ευτυχώς για το κοινό, οι σκηνοθέτες Daley και Goldstein βρίσκονται στην κορυφή των πραγμάτων. Στα συν της ταινίας η εξαιρετική χημεία του πρωταγωνιστικού διδύμου, ενω την παράσταση κλέβει ο υπέροχος Τζέσι Πλέμονς στόν ρόλο ενός αστυνομικού ο οποίος ακούγεται σαν εξομολόγηση ενός κατά συρροή δολοφόνου. Με συνεχείς σινεφίλ αναφορές το Game Night γίνεται μία κούρσα για τους θεατές από την αρχή μέχρι το τέλος, ένα κυνηγητό που θα σας κάνει να γελάσετε…. μια κωμωδία που δεν παίρνει τίποτα σοβαρά εκτός από τη διασκέδαση.

3/5

 

 

Barbara

Λίγα λόγια για την ταινία: Μια ηθοποιός, η Μπριζίτ, παίζει την Μπάρμπαρα σε μια ταινία της οποίας τα γυρίσματα ξεκινούν σύντομα. Η Μπριζίτ δουλεύει τον χαρακτήρα της, τα τραγούδια και τις μελωδίες της, τη μίμηση των κινήσεων και τα λόγια της. Ο χαρακτήρας μεγαλώνει μέσα της και την καταλαμβάνει, ώσπου κανείς δεν μπορεί να ξεχωρίσει την ηθοποιό από τον χαρακτήρα. | Ποιητική βιογραφία της θρυλικής τραγουδίστριας που κέρδισε το Βραβείο Ποιητικής Αφήγησης στο τμήμα «Ενα Κάποιο Βλέμμα» του 70ου Φεστιβάλ Καννών και χάρισε στην Ζαν Μπαλιμπάρ το Σεζάρ Γυναικείας Ερμηνεία για το διπλό της ρόλο στην ταινία.

Άποψη: Μια ονειρική βιογραφία της μυστηριώδους τραγουδίστριας, 20 χρόνια μετά τον θάνατο της, με τη Ζαν Μπαλιμπάρ σε διπλό ρόλο. Μια ταινία, ωδή στην Μπάρμπαρα, και σχόλιο πάνω στην κινηματογραφική απόδοση της πραγματικότητας, που επαναφέρει τον Ματιέ Αμαλρίκ στα πρώτα του σκηνοθετικά βήματα για να αποσπάσει το Βραβείο Ποιητικής Αφήγησης, στο Τμήμα Ένα Κάποιο Βλέμμα του 70ου Φεστιβάλ Καννών.

2/5

 

 

Directions

Λίγα λόγια για την ταινία: Σε συνάντηση με τον τραπεζίτη του, ένας ιδιοκτήτης-οδηγός ταξί διαπιστώνει ότι θα πρέπει να δωροδοκήσει προκειμένου να λάβει το δάνειο που ζητά. Όμως ο ίδιος θέλει να παραμείνει ένας έντιμος άνθρωπος. Το συμβούλιο δεοντολογίας που εξέτασε την καταγγελία του, δεν δείχνει να συμμερίζεται την εντιμότητά του και ζητά επίσης το δικό του μερίδιο στη δωροδοκία! Σε απελπιστική οργή, πυροβολεί τον τραπεζίτη και έπειτα τον εαυτό του. Το συμβάν αυτό προκαλεί μια μεγάλη εθνική συζήτηση σχετικά με το πώς η απελπισία έχει καταβάλει την κοινωνία. Εν τω μεταξύ, πέντε οδηγοί ταξί και οι επιβάτες τους κινούνται μέσα στη νύχτα –κάθε διαδρομή με την ελπίδα να βρουν ένα καλύτερο δρόμο προς τα εμπρός,μια νέα κατεύθυνση.

Η νέα ταινία του Βούλγαρου σκηνοθέτη Στέφαν Κομαντάρεφ (Ο κόσμος είναι μεγάλος και η σωτηρία της ψυχής βρίσκεται στη γωνία). Πέντε νυχτερινές διαδρομές στη Βουλγαρία της κρίσης, της διαφθοράς, της πίστης, της ελπίδας.

 

Tags

Related Articles