SHARE

Στον απόηχο μιας ανείπωτης πράξης τρομοκρατίας, ο αρχιφύλακας Tommy Saunders (Mark Wahlberg) ενώνει τις δυνάμεις του με τους θαρραλέους διασωθέντες, τα μέλη ομάδων άμεσης επέμβασης και τους ανακριτές σε έναν αγώνα δρόμου με αντίπαλο τον χρόνο ώστε να εντοπιστούν οι βομβιστές πριν επιτεθούν ξανά.

Ταυτόχρονα στην υπόθεση εμπλέκονται οι ιστορίες του ειδικού πράκτορα Richard Deslauriers (Kevin Bacon),του αστυνομικού διοικητή Ed Davis (John Goodman), του αρχιφύλακα Jeffrey Pugliese (J.K. Simmons) και της νοσοκόμας Carol Saunders (Michelle Monaghan) υφαίνοντας ένα ανατριχιαστικό, αγωνιώδες και τολμηρό χρονικό του πιο προηγμένου ανθρωποκυνηγητού στην ιστορία των Αμερικανικών αστυνομικών δυνάμεων.

Βασισμένη στα γεγονότα της τρομοκρατικής επίθεσης στον Μαραθώνιο της Βοστώνης το 2013 (την μεγαλύτερη μετά την μοιραία 11η Σεπτεμβρίου), η ταινία περιγράφει τη σύλληψη των ενόχων, μέσα από τα μάτια ενός αστυνομικού.

Ο ειδικός σε ηρωικά blockbuster Peter Berg (Lone Survivor,Deepwater Horizon), στήνει ένα αγωνιώδες ανθρωποκυνηγητό, με άρτια κινηματογράφηση, καταγράφοντας με ρεαλισμό την ατμόσφαιρα που επικρατεί στην πόλη από το τρομοκρατικό χτύπημα, και υπογραμμίζοντας τον πανικό και τον τρόμο.

Βάζοντας ως κεντρικό πρόσωπο της ιστορίας του έναν φανταστικό χαρακτήρα, καταφέρνει να αποφύγει (όχι όλες!) τις εθνικοπατριωτικές εξάρσεις, αλλά δεν καταφέρνει να προσεγγίσει τις αιτίες της τρομοκρατίας. Οι χαρακτήρες των βομβιστών μένουν στο περιθώριο, αν και ο Berg φροντίζει να τους παρουσιάζει περισσότερο ως όργανα , πάρα ως τους απόλυτα κακούς, κρατώντας μια ευαίσθητη ισορροπία.

Το δυνατό μοντάζ, κάνει καλή δουλειά κυρίως στο χτίσιμο της έντασης και καταφέρει να καταγράψει τα σημαντικά γεγονότα με τέτοιο τρόπο ώστε να συμπάσχεις με τους ήρωες της, αλλά παράλληλα νιώθεις ότι είσαι και εσύ ο ίδιος μέσα.

 

Ο Mark Wahlberg, αν και στη αρχή είχε ενδοιασμούς σε σχέση με τον ρόλο του, τελικά φτιάχνει έναν αξιοπρόσεχτο χαρακτήρα. Στο πλευρό του έχει ένα δυνατό καστ ηθοποιών, που ακολουθούν τις διαδρομές των ηρώων τους, αν και κάποιοι δεν έχουν πολλές ευκαιρίες να τους εξελίξουν, μιας και το σασπένς της ιστορίας είναι το πρωταρχικό μέλημα του Berg.

Η Μέρα των ηρώων δεν έχει να προσφέρει μια ισχυρή τοποθέτηση σχετικά με το μείζον ζήτημα της τρομοκρατίας και συχνά υποκύπτει σε εύκολες συγκινήσεις, πράγμα σχεδόν αναπόφευκτο σε μια ιστορία όπου αθώοι χάνουν τις ζωές τους, καταφέρνει όμως και κρατάει την αγωνία του θεατή.