SHARE

Ως γνωστόν, η Πόρσε δε φτιάχνει φθηνά αυτοκίνητα, αλλά ακόμα και πολυτελείς μάρκες, όπως η Mercedes, συχνά κατασκευάζουν οχήματα με στενότερα περιθώρια κέρδους ώστε να προσελκύσουν αγοραστές. Παράλληλα, οι πελάτες της Πόρσε πληρώνουν ένα premium για την άριστη φήμη της μάρκας.

Το καθαρό  λειτουργικό κέρδος που βγάζει η Πόρσε από κάθε αυτοκίνητο που πουλά είναι 16.000 ευρώ, την ώρα που Daimler και BMW βάζουν στα ταμεία τους 4.600 δολάρια έκαστη.

Η Volkswagen παρέδωσε 238.000 αυτοκίνητα το 2016, αποκομίζοντας λειτουργικά κέρδη 3,9 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 14% σε σχέση με τα αντίστοιχα του 2015.  Έτσι, κάθε φορά που η Πόρσε πουλά ένα 911 ή ένα Καγιέν μπορεί με το κέρδος μόνο να αγοράσει ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο άλλης μάρκας.

Και η Φεράρι ξέρει καλά αυτό το παιχνίδι. Το λειτουργικό της κέρδος ισοδυναμεί με περίπου 90.000 δολ. ανά αυτοκίνητο. Αλλά το 30% των δραστηριοτήτων της προέρχεται από κινητήρες, μπρελόκ, πάρκα αναψυχής και άλλα προϊόντα που δεν έχουν τροχούς. Επίσης, η εταιρεία κατασκευάζει μόλις 8.000 αυτοκίνητα τον χρόνο, καθώς θέλει να κρατήσει την παραγωγή χαμηλά και τις τιμές ψηλά.