SHARE

Η Honda, η Yamaha και η Suzuki θα αποσύρουν φέτος τα περισσότερα μοντέλα 50 κυβικών ενω προειδοποιούν ότι θα τα καταργήσουν όλα, καθώς το κόστος προσαρμογής στους νέους κανονισμούς είναι ασύμφορο.

Η αυτοκρατορία της Honda χτίστηκε πάνω στις μηχανές των 50 κυβικών. Το Honda Super Cub 50, το γνωστό μας 50άρι «παπί» θεωρείται το σημαντικότερο δίτροχο όλων των εποχών, με την παραγωγή του να συνεχίζεται ακατάπαυστα από το 1958. Με πωλήσεις περίπου στα 100 εκατ. κομμάτια σε 160 χώρες, κατέχει το ρεκόρ παραγωγής όχι μόνο στα δίτροχα αλλά σε όλα τα μηχανοκίνητα οχήματα. Αυτές όμως οι μέρες είναι πλέον παρελθόν, καθώς η ύπαρξή  αυστηρότερων κανονισμών για τις εκπομπές ρύπων που θα ισχύσουν από το 2020, τα κάνει ασύμφορα.

Στην Ιαπωνία οι πωλήσεις κατρακύλησαν κατά 94% πέρσι με 162.130 μηχανάκια έναντι 2,8 εκατομμυρίων που πωλούνταν το 1982, σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg. Το 60% των μοτοσικλετών πενήντα κυβικών που πουλήθηκαν πέρσι ήταν Honda, με δεύτερη τη Yamaha και τρίτη τη Suzuki.