SHARE

Προς εξαφάνιση βαδίζουν οι οθόνες που εδώ και καιρό έχουν τοποθετηθεί στο πίσω μέρος των καθισμάτων των αεροπλάνων ως μέρος του εν πτήσει συστήματος ψυχαγωγίας, σύμφωνα με τους ειδικούς. Την θέση τους μάλιστα, όπως αναφέρεται, θα πάρει το streaming περιεχόμενο το οποίο με τα κατάλληλα τεχνολογικά συστήματα θα διοχετεύεται στις ηλεκτρονικές συσκευές των επιβατών μέσω της βελτίωσης των υπηρεσιών ασύρματου δικτύου.

Για τις αεροπορικές εταιρείες, η αλλαγή θα βοηθήσει να εξοικονομήσουν χρήματα αλλά και να καλύψουν τις μεταβαλλόμενες συνήθειες των πελατών, οι οποίες βασίζονται όλο και περισσότερο σε ταμπλέτες και smartphones ,όπως σημείωσε ο William Hoppe, ηγέτης του ταξιδιού, των Logistics και της φιλοξενίας της Intelenet Global Services, σε ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομίου.

Από την πλευρά του ο Jon Cobin, Γενικός Εμπορικός Διευθυντής της Gogo, εταιρεία που παρέχει υπηρεσίες Wi-Fi σε περισσότερα από 2.900 εμπορικά αεροσκάφη, συμπλήρωσε πως «σχεδόν όλοι οι ταξιδιώτες σήμερα είναι συνδεδεμένοι ανά πάσα στιγμή όσο βρίσκονται στο έδαφος. Για το λόγο αυτό είναι πολύ δύσκολο να αλλάξουν αυτή τη συνήθεια όσο βρίσκονται στον αέρα».

Η μετάβαση στην νέα εποχή βέβαια δεν θα πραγματοποιηθεί εν μια νυκτί. Οι ενσωματωμένες στα καθίσματα οθόνες των αεροπλάνων παρέχουν μέχρι σήμερα στους επιβάτες ένα διευρυμένο περιεχομένο τροφοδοτώντας με τον τρόπο αυτό το σύστημα ψυχαγωγίας εν πτήσει.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι οι οθόνες εμφανίστηκαν στην πιο πρωτόγονη μορφή τους στα τέλη της δεκαετίας του 1980 και το πρόγραμμα των αεροσκαφών περιλάμβανε λίγες ταινίες. Μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 2000, είχαν προχωρήσει τόσο, ώστε να επιτρέπουν στους επιβάτες να επιλέξουν οι ίδιοι τι θα δουν ανάλογα με τις προτιμήσεις τους.

 Όταν πραγματοποιηθεί η αλλαγή σε streaming περιεχόμενο μέσω ασύρματων συστημάτων, οι επιλογές των επιβατών θα εμπλουτιστούν αφού θα υπάρχει διαθέσιμο ένα ευρύτερο φάσμα περιεχομένου και οι μεταφορείς δεν θα χρειάζεται να πληρώνουν τις οθόνες αφού οι επιβάτες θα έχουν τις δικές τους συσκευές μέσω των οποίων θα το προβάλουν εντός του αεροσκάφους.

Αν και μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία για το πόσα αεροπλάνα θα εξοπλιστούν με υπηρεσίες streaming είναι σίγουρο ότι η δημοτικότητα των οθονών μειώνεται κάθε μέρα και περισσότερο και πολλά από τα νέα μοντέλα αεροσκαφών δεν τις περιλαμβάνουν» διευκρίνισε ο Hoppe.

Την νέα εποχή προωθούν και οι συγχωνεύσεις και εξαγορές στο συγκεκριμένο κλάδο οι οποίες έχουν οδηγήσει σε ένα στόλο με μεικτές προσεγγίσεις, σύμφωνα με τον ανεξάρτητο αναλυτή της αεροπορικής βιομηχανίας, Robert W. Mann Jr.

Μέχρι τη στιγμή που τα αεροπλάνα της επόμενης γενιάς τεθούν σε λειτουργία, η τεχνολογία στα ήδη υπάρχοντα θα μοιάζει παρωχημένη , ανέφερε από μεριάς του ο Jason Rabinowitz, διευθυντής έρευνας της αεροπορικής εταιρείας Routehappy – η οποία, μεταξύ άλλων, παρακολουθεί τις ανέσεις που προσφέρουν οι αεροπορικές κατά την διάρκεια των πτήσεων.

«Το χαρακτηριστικό της αεροπορικής βιομηχανίας είναι πως τίποτα δεν συμβαίνει γρήγορα. Το μόνο πράγμα που κινείται γρήγορα είναι το ίδιο το αεροσκάφος», διευκρίνισε ο Rabinowitz.

Αξίζει να σημειωθεί πως για τους αερομεταφορείς που θα αφαιρέσουν τις οθόνες τους από τις επόμενες παραγγελίες τους η εξοικονόμηση θα είναι σημαντική. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις τα συστήματα ψυχαγωγίας αποτελούν τη μεγαλύτερη εξοπλιστική δαπάνη ενός αεροσκάφους και μπορούν να φτάσουν μέχρι και το 10% του κόστους του.

Οι οθόνες και οι καλωδιώσεις σε ένα αεροπλάνο συν τοις άλλοις, προσθέτουν βάρος, ειδικά στις περιπτώσεις που στα καύσιμα παρατηρούνται ανατιμήσεις.

Πέραν αυτών όμως υπάρχει κι ένα ακόμα οικονομικό κίνητρο: χωρίς τις οθόνες, οι μεταφορείς μπορούν να εγκαταστήσουν πιο λεπτές θέσεις, εξοικονομώντας χώρο και κατ επέκταση χρήμα αφού κάθε πτήση θα μπορεί να φιλοξενήσει περισσότερους επιβάτες, τονίζει ο Brett Snyder, ο συγγραφέας του blog Cranky Flier που ειδικεύεται στον κλάδο των μεταφορών, σε μια συνέντευξή του.

Οι επιβάτες των υπερατλαντικών μακρινών πτήσεων βέβαια θα πρέπει να περιμένουν περισσότερο για να δουν αυτή την αλλαγή εν συγκρίσει με εκείνους που ταξιδεύουν σε μικρότερες εγχώριες διαδρομές, αφού εταιρείες όπως η Southwest Airlines προωθούν ήδη την μετάβαση στις streaming υπηρεσίες περιεχομένου. Ο λόγος πως είχαν ανάγκη από άλλου είδους περιεχόμενο αφού οι πτήσεις διαρκούν πολύ λιγότερο από μια ταινία.

Οι εμπειρογνώμονες βέβαια διευρκινίζουν πως για να περάσουμε στην νέα εποχή όπου οι επιβάτες θα εναποθέτουν την ψυγαχωγία τους στα ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης, οι μεταφορείς και κατασκευαστές αεροσκαφών θα πρέπει να μ πορούν να προσφέρουν κι άλλη μια υπηρεσία: να μπορούν οι επιβάτες να φορτίζουν τα κινητά και τις λοιπές ηλεκτρονικές συσκευές τους. Όταν πραγματοποιηθεί η αλλαγή η πρίζα σε κάθε μια θέση θα είναι «επιτακτική ανάγκη» ώστε να μπορούν να απολαύσουν αυτές τις υπηρεσίες οι επισκέπτες.

«Το να είσαι κολλημένος σε ένα κάθισμα χωρίς πρίζα φόρτισης είναι μια εμπειρία που μπορεί να αλλάξει τη στάση των πελατών απέναντι σε μια αεροπορική εταιρεία στο μέλλον».