SHARE

Πολλές οι κινηματογραφικές επιλογές και αυτή την εβδομάδα, με δυο ταινίες να ξεχωρίζουν. Το απολαυστικό -και βασισμένο στο έργο της Jane Austen, Έρωτες και Φιλίες και το ισπανικό θρίλερ Ο Αόρατος Επισκέπτης (μπορείτε να διαβάσετε εδω την αποψή μας για την ταινία).

Την εξάδα των ταινιών, αυτής της εβδομάδας, συμπληρώνει ο αξέχαστος Louis de Fines, με τις Ασύλληπτες διακοπές του, σε επανέκδοση.

Έρωτες και Φιλίες, (Love and Friendship)

Ο Γουίτ Στίλμαν («The Last Days of disco», «Damsels in Distress») διασκευάζει ένα  παραγνωρισμένο μυθιστόρημα της Τζέιν Όστιν, το διήγημα Λαίδη Σούζαν, που  είχε γραφτεί σε μορφή επιστολών στα μέσα του 1790, αλλά δημοσιεύτηκε από τον ανιψιό της, Τζέιμς Έντουαρντ Όστιν-Λι, το 1871.

Με μια εκπληκτική Κέιτ Μπέκινσεϊλ, η οποία κρατά τον πρωταγωνιστικό ρόλο, με την γοητεία της και το λεπτό της χιούμορ, παίζει την πανέμορφη νεαρή χήρα Λαίδη Σούζαν Βέρνον η οποία εγκαθίσταται προσωρινά στην έπαυλη των πεθερικών της, μέχρι να καταλαγιάσουν οι φήμες  που κυκλοφορούν στους αριστοκρατικούς κύκλους, σχετικά με τις ερωτικές της περιπέτειες.

Ο Στίλμαν, σε μια high value παραγωγή, που αναπαριστά με ακρίβεια και στυλ την εποχή, εκμεταλλεύεται τον κόσμο της  Όστιν, αφηγείται με πολύ ωραίο τρόπο τις περιπέτειες μιας εύθυμης χήρας, της λαίδης Σούζαν, που θέλει να ξεφύγει από την οικονομική παρακμή και παραδίδει ενα φρέσκο αποτέλεσμα σε μία από τις καλύτερες μεταφορές έργου της Τζέιν Όστεν στο σινεμά.

Overdrive

Ο Άντριου και ο Γκάρετ Φόστερ (Σκοτ Ίστγουντ και Φρέντι Θορπ) είναι κλέφτες που εξειδικεύονται στις κλοπές των πιο ακριβών και πολυτελών αυτοκινήτων. Προσλαμβάνονται για να κλέψουν μια εντυπωσιακή Bugatti του 1937, αξίας εκατομμυρίων ευρώ, στη Νότια Γαλλία.

Η ληστεία όμως δεν θα έχει καλό τέλος, όταν ο ιδιοκτήτης της Bugatti, και τοπικός μαφιόζος, ο Τζάκομο Μοριέ (Σάιμον Αμπκαριάν) τους πιάνει επ’ αυτοφώρω. Σε αντάλλαγμα της ζωής τους, τα δυο αδέρφια θα πρέπει να κλέψουν ένα αυτοκίνητο από την συλλογή του Μαξ Κλεμπ (Κλέμενς Σικ), μεγάλου αντίπαλου του Μοριέ. Το αυτοκίνητο δε αποτελεί το σημαντικότερο κομμάτι της συλλογής του Μοριέ, μια Ferrari του 1962.

Με δανεισμούς απο τις ταινίες όπως τα The Italian Job και Gone in 60 Seconds, αλλά πιο πολύ σαν μια wanna-be, spin off περιπέτεια της σειράς Fast and Furious, o Αντόνιο Νεγκρέ, σκηνοθέτης των τηλεοπτικών σειρών Arrow και The Flash αξιοποιεί στο έπακρο το υλικό που του δίνεται, με εντυπωσιακές σκηνές δράσης και καταδίωξης, χωρίς όμως να εμβαθύνει σε χαρακτήρες και σχέσεις. Άλλωστε δεν χρειάζεται, γιατί τα γρήγορα αυτοκίνητα, ο πάντα γοητευτικός κόσμος των παρανόμων, τα τοπία της νότιας Γαλλίας και οι φωτογενείς πρωταγωνιστές είναι τα βασικά ατού, αυτής της γρήγορης περπέτειας/κωμωδίας, που χωρίς να κάνει τη διαφορά, ενδείκνυται για θερινό σινεμά.

Μ.Α.Τ. Μονάδα Αποδόμησης Τάξης, (R.A.I.D. Dingue)

Η Jo είναι μια τυπική γυναίκα αστυνομικός. Λίγο αφηρημένη, λίγο αιθεροβάμων και πολύ αδέξια. Παρότι λατρεύει την δουλεία της είναι τελείως άχρηστη για το Σώμα. Έχει κάποιες ικανότητες ( καλό στόχο, δυνατή αυτοάμυνα, και 6η αίσθηση) αλλά οι αδεξιότητα της την καθιστά ζωντανή απειλή όχι μόνο για τους εγκληματίες αλλά και για τους συναδέλφους της και τον κόσμο όλο. Υποβιβασμένη σε ασήμαντες αποστολές όπως οδικές παραβιάσεις και μικροκλοπές, διαθέτει όλο τον ελεύθερο χρόνο της στο να κάνει το όνειρό της πραγματικότητα: να γίνει η πρώτη γυναικά που θα μπει στο Σώμα Ειδικών Δυνάμεων. Ξαφνικά και για μυστηριώδεις πολιτικούς λόγους γίνεται δεκτή στο πρόγραμμα εκπαίδευσης των Ειδικών Δυνάμεων. Επί κεφαλής της ομάδας των επίλεκτων είναι ο Eugène, ένας μισογύνης ειδικός πράκτορας. Αυτό το αταίριαστο δίδυμο θα πρέπει να κλείσει εγκληματίες και αδίστακτες συμμορίες στην φυλακή αλλά πριν από αυτό θα πρέπει να μάθει να συνεργάζεται χωρίς να σκοτώσει ο ένας το άλλο. Μία περιπετειώδης κωμωδία με φόντο τους δρόμους του Παρισιού.

Δεύτερη ταινία με τον δημοφιλή κωμικό Ντάνι Μπουν που βλέπουμε φέτος στις ελληνικές αίθουσες (η πρώτη ήταν η απρόσμενη επιτυχία Ο Αρχιτσιγκούνης). Αλλά εδω σταματάνε τα καλά… διότι ο Μπουν (εδω και σκηνοθέτης)  χρησιμοποιώντας όλα τα στερεότυπα και τα κλισέ, στήνει μια άνευρη κωμωδία, χωρίς δράση, χιούμορ, ούτε καν τα τυπικά γκανγκ που βλέπουμε (τελευταία σε πολλές γαλλικές κωμωδίες), ή ακόμα και έξυπνα αστεία.

Και Μαζί Και Χώρια, (Sous Le Meme Toit)

Η Ντελφίν και ο Ιβάν παίρνουν διαζύγιο κοινή συναινέσει. Για αυτούς, όπως και για τα δύο τους παιδιά, Βιολέτ και Λούκας, ο χωρισμός εξελίσσεται εξαιρετικά ομαλά. Όταν η οικονομική του κατάσταση φτάνει σε οριακό σημείο, ο Ιβάν παίρνει την απόφαση να γυρίσει πίσω στο σπίτι όπου ζούσε με τη Ντελφίν και τα παιδιά τους, καθώς του ανήκει το 20%. Οι δύο πρώην σύζυγοι θα γνωρίσουν από πρώτο χέρι τις… χαρές της συγκατοίκησης. Οικογενειακή κωμωδία του Ντομινίκ Φαρουτζιά (Δεύτερη Ευκαιρία).

Η δεύτερη “γαλλικούρα” της εβδομάδας, προσεγγίζει την (πανευρωπαϊκή) κρίση, μέσω μιας ιδιόρρυθμης συγκατοίκησης δυο διαζευγμένων, ενα θέμα που στα χέρια ενός άλλου σκηνοθέτη, μπορεί να είχε άλλη τύχη. Ο Φαρουτζιά όμως επιλέγει να αφηγηθεί την ιστορία με πολλά φλας μπακ, που γρήγορα ξεθωριάζουν και καταλήγουν εντελώς περιττά, χωρίς φυσικά να προσδίδουν κάτι περισσότερο σε μια ιστορία που δεν είχε προοπτικές σχεδόν εξαρχής.

Οι ασύλληπτες διακοπές του Λουί  Ντε Φινές, (Les Grandes Vacances) 

Ο σπουδαιότερος –ever- κωμικός του γαλλικού σινεμά, ο μέγας Λουΐ Ντε Φινές πρωταγωνιστεί στο αποκορύφωμα της καριέρας του, σε μια σπαρταριστή κωμωδία κομμένη και (γ)ραμμένη στα μέτρα του!

Εμφανίζεται στο ρόλο του Κυρίου Σαρλ Μποσκιέ, ενός αυταρχικότατου διευθυντή ενός αυστηρού γαλλικού οικοτροφείου που ανακαλύπτει έξαλλος ότι ο γιος του, Φιλίπ, έχει αποτύχει σε ΟΛΑ τα μαθήματά του παταγωδώς. Δεν του μένει άλλη λύση από το να στείλει τον αμελή κανακάρη του με ένα πρόγραμμα ανταλλαγής σπουδαστών για μετεκπαίδευση στην Αγγλία και να δεχθεί την Σίρλεϊ, κόρη ενός πλούσιου παραγωγού ουΐσκι, στη θέση του. Ο άτακτος Φιλίπ όμως έχει άλλα σχέδια. Έτσι στέλνει στη θέση του τον Μισονέ, ένα χοντρούλη συμμαθητή του κι εκείνος φεύγει για καλοκαιρινές διακοπές σε ένα γιοτ, με τους φίλους του. Συμπτωματικά θα γνωρίσει την Σίρλεϊ , τα δυο παιδιά θα ερωτευθούν, ο Μποσκιέ θα τους ανακαλύψει, και θα αναγκαστεί να τους ακολουθήσει κρυφά στην Σκοτία προσπαθώντας να ακυρώσει τα σχέδια τους και να πείσει τον ατίθασο γιο του να γυρίσει πίσω…
Μια σπαρταριστή κωμωδία από αυτές που εχουν μείνει χαραγμένες με χρυσά γράμματα στην ιστορία του εμπορικού γαλλικού σινεμά!