- Advertisement -

Μια ανάσα πριν την έναρξη των Πανελληνίων Εξετάσεων επέλεξε το Υπουργείο Παιδείας για να επανακαθορίσει τα δεδομένα στις επιλογές των υποψηφίων που θα διαγωνιστούν για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Με ανακοίνωσή του για την έκδοση τροποποιητικής εγκυκλίου, το Υπουργείο δίνει στους υποψηφίους του έτους 2020-2021 τη «δυνατότητα υποβολής παράλληλου μηχανογραφικού δελτίου για τη φοίτησή τους σε Δημόσιο ΙΕΚ» με την Υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, να σημειώνει ότι «Κεντρική προτεραιότητά μας είναι η αλλαγή φιλοσοφίας ως προς τις προοπτικές που παρέχουν οι διαφορετικές εκπαιδευτικές διαδρομές και η ανάδειξη της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, ώστε να μετατραπεί σε συνειδητή επιλογή και εργαλείο απασχόλησης για τους πολλούς».

«Οι ειδικότητες των ΔΙΕΚ, στις οποίες αποκτούν πλέον πρόσβαση οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών Εξετάσεων μέσω παράλληλου μηχανογραφικού, ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των επαγγελμάτων που προβλέπεται να έχουν εκθετική ανάπτυξη στο προσεχές μέλλον και δίνουν στις νέες και τους νέους μας διεξόδους και επιπλέον επιλογές» συμπλήρωσε η Ν. Κεραμέως, ενώ στην ανακοίνωση του Υπουργείου παρατίθενται σειρά «ιδιαιτέρως δημοφιλών ειδικοτήτων», εξειδίκευση στις οποίες φαίνεται πως δεν παρέχεται από τα Ανώτατα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα της χώρας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η «δυνατότητα» του παράλληλου μηχανογραφικού συνοδεύεται επί της ουσίας από τον αποκλεισμό 25.000 μαθητών από την τριτοβάθμια εκπαίδευση, λόγω της επιβολής της ελάχιστης βάσης εισαγωγής, με την κυβέρνηση να επιχειρεί να μετουσιώσει τον εν λόγω αποκλεισμό σε επιπρόσθετη ενίσχυση των κέντρων ιδιωτικής εκπαίδευσης.

Επισημαίνεται ότι, τόσο στην αρχική εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας για την είσοδο των υποψηφίων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, όσο και στην τροποποιητική της, που εκδόθηκε στις 31 Μαΐου, υπήρχε σαφής διευκρίνιση ότι «ειδικά για το σχολικό έτος 2020-2021» οι υποψήφιοι πρόκειται να υποβάλλουν μηχανογραφικό χωρίς τον διαχωρισμό πρώτης και δεύτερης φάσης που πρόκειται να ισχύσει από την επόμενη σχολική χρονιά. Βάσει του συγκεκριμένου διαχωρισμού «ο αριθμός των επιλογών δεν μπορεί να υπερβαίνει το 10% του συνόλου των σχολών, τμημάτων ή εισαγωγικών κατευθύνσεων του οικείου επιστημονικού πεδίου» για την πρώτη φάση, και σε περίπτωση που κάποιος μαθητής δεν εισαχθεί σε καμία από τις σχολές επιλογής τους θα μπορούν να υποβάλουν εκ νέου μηχανογραφικό, έχοντας παράλληλα τη «δυνατότητα» υποβολής του παράλληλου μηχανογραφικού, που οδηγεί στα ΙΕΚ.

«Είναι σωστό να πληρώνουμε φοιτητές που δεν έχουν προοπτικές;» αναρωτιέται η Κεραμέως