Καταπίνουν τα οπιούχα φάρμακα σαν πατατακια στην Αμερική

Περισσότερες από 2.000 δίκες εκκρεμούν στις ΗΠΑ κατά φαρμακευτικών  εταιρειών που παρασκευάζουν οπιοειδή, εταιρειών διανομής και αλυσίδων φαρμακείων, σε μία προσπάθεια να περιοριστεί η επέκταση της χρήσης τους η οποία έχει αποκτήσει διαστάσεις εθισμού.

Την τελευταία εικοσαετία 400.000 άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους στις ΗΠΑ από τα οπιοειδή που συνταγογραφούνται αφειδώς για την αντιμετώπιση του παραμικρού πόνου, π.χ. μετά την αφαίρεση φρονιμίτη, αλλά και πωλούνται στη μαύρη αγορά σε εθισμένους

Η συνταγογράφηση οπιοειδών έφθασε στο αποκορύφωμά της το 2012 με 282 εκατ. συνταγές, το οποίο αντιστοιχεί σε χάπια ενός μήνα για κάθε ενήλικο Αμερικανό.

Στις αρχές Σεπτεμβρίου δόθηκαν στη δημοσιότητα στις ΗΠΑ μυστικά στοιχεία που δείχνουν ότι οι φαρμακευτικές πλημμύρισαν την αγορά με 75 δισ. οπιοειδή χάπια την εξαετία 2006-2012 και ότι στόχευσαν στις περιοχές που ήδη πλήττονταν χειρότερα από την επιδημία οπιοειδών.

Μία μόνο εταιρεία, η Mallinckrodt, πούλησε τα 29 δισ. από αυτά τα χάπια. Σε email που αντάλλαξε υψηλό στέλεχος της Mallinckrodt με στέλεχος της εταιρείας διανομής φαρμάκων KeySource Medical το 2009 για να τον πληροφορήσει ότι είχε αποσταλεί ένα φορτίο οπιοειδών, ο δεύτερος απάντησε: «Συνέχισε να στέλνεις! Φεύγουν σαν τρελά! Είναι σαν ο κόσμος να έχει εθιστεί σε αυτά. Α, για περίμενε, έχει εθιστεί». «Τα καταπίνουν σαν πατατάκια. Θα φτιάξουμε κι άλλα» του ανταπάντησε ο πρώτος.

Όσο γίνονται προσπάθειες για τη μείωση της χρήσης οπιοειδών στις ΗΠΑ, οι φαρμακευτικές στρέφονται σε άλλες αγορές.

Την περασμένη Τρίτη, έκθεση για τη δημόσια υγεία στη Βρετανία ανέφερε ότι συνταγογραφήθηκαν οπιοειδή αναλγητικά σε 5,7 εκατ. άτομα στη χώρα το 2017-2018.

Αλλά και στην Ινδία, όπου πρόσφατα χαλάρωσε η αυστηρή νομοθεσία οι εταιρείες διεισδύουν μεθοδικά στην τεράστια αγορά της.

Ποιες  είναι οι τακτικές που χρησιμοποιούν

Χρηματοδοτούν έρευνες που καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι τα φάρμακα αυτά δήθεν δεν είναι εθιστικά, στηρίζουν οικονομικά οργανώσεις για την ευαισθητοποίηση προς την αντιμετώπιση των χρόνιων πόνων και προσφέρουν ταξίδια, αμοιβές ομιλίας σε συνέδρια και άλλα δώρα σε γιατρούς.

Ασκούν την  «προώθηση χωρίς επωνυμία» που δεν διαφημίζει ένα συγκεκριμένο προϊόν αλλά προωθεί τη χρήση οπιοειδών γενικότερα.

Σε εκστρατεία της Αμερικανικής Εταιρείας Πόνου, οι φαρμακευτικές εταιρείες κατάφεραν να καθιερωθεί ο πόνος ως «το πέμπτο ζωτικό σημάδι» (μαζί με την πίεση, τη θερμοκρασία, τον σφυγμό και τον ρυθμό της αναπνοής) στα ιατρεία και στα νοσοκομεία. Αυτό σημαίνει ότι οι γιατροί οφείλουν να δίνουν προτεραιότητα στην αντιμετώπιση του πόνου χορηγώντας οπιοειδή.

Η περίπτωση της Johnson & Johnson

Στη δεκαετία του ’80, η Johnson & Johnson χρειαζόταν αξιόπιστο ανεφοδιασμό σε όπιο για το δημοφιλές φάρμακό της Tylenol. Γι’ αυτό αγόρασε μια εταιρεία παραγωγής και επεξεργασίας οπιούχου παπαρούνας στην Τασμανία της Αυστραλίας. Το 2015, στο απόγειο της κρίσης με τα οπιοειδή συνταγογραφούμενα φάρμακα στις ΗΠΑ, η J&J ήταν ο κυριότερος προμηθευτής πρώτης ύλης για παυσίπονα στη χώρα. Ανέπτυξε ακόμη και ένα είδος παπαρούνας, ονόματι Νόρμαν, που παρήγαγε τον κύριο αναλγητικό παράγοντα του OxyContin, οπιοειδούς παυσίπονου της εταιρείας Purdue Pharma, το οποίο έγινε μπεστ σέλερ στις ΗΠΑ. Στην πρώτη δίκη κατά φαρμακευτικής εταιρείας για τα οπιοειδή, της Πολιτείας της Οκλαχόμα κατά της Johnson & Johnson, το δικαστήριο αποφάσισε πρόσφατα ότι ο φαρμακευτικός κολοσσός εφάρμοσε μια «ψευδή και επικίνδυνη» εκστρατεία πωλήσεων που προκάλεσε εθισμό και θανάτους, συμβάλλοντας στην επιδημία των οπιοειδών στις ΗΠΑ.

Latest Posts

spot_img

Stay in touch

To be updated with all the latest news, offers and special announcements.

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Don't Miss