SHARE

Πωλήσεις καλλυντικών και παραφαρμακευτικών άνω του μισού εκατομμυρίου ευρώ πραγματοποιήθηκαν το τελευταίο εννεάμηνο μέσω της υπηρεσίας «Έξυπνο Καλάθι» που έχει λανσάρει η εταιρία Skroutz, ενώ παράλληλα η συνολική κατηγορία γνωρίζει σημαντική ανάπτυξη πωλήσεων μέσω της πλατφόρμας της εταιρίας.

Μετά από 12 χρόνια δραστηριοποίησης, η εταιρία έχει κατοχυρώσει τη θέση της ως μια αξιόπιστη μηχανή αναζήτησης φθηνότερης τιμής, ωστόσο τον τελευταίο καιρό εισέρχεται σε μια πιο περίπλοκη διαδικασία ικανοποίησης των καταναλωτών.

Συγκεκριμένα, μέσω της συγκεκριμένης υπηρεσίας, ο καταναλωτής έχει τη δυνατότητα σύγκρισης τιμών ολόκληρου του καλαθιού προϊόντων που επιλέγει, συνυπολογίζοντας τη συνολική αξία των προϊόντων, τη διαθεσιμότητα, τον χρόνο παράδοσης και το κόστος των μεταφορικών, μέσα από εκατοντάδες χιλιάδες δυνατούς συνδυασμούς στα συνεργαζόμενα καταστήματα της πλατφόρμας της Skroutz. Επιπλέον, ο χρήστης μπορεί να ολοκληρώσει τη διαδικασία του checkout και της πληρωμής μέσα στην ιστοσελίδα της Skroutz, εξασφαλίζοντας αφενός ασφάλεια συναλλαγών αλλά και διευκόλυνση.

Το «έξυπνο καλάθι» της Skroutz είναι αρχικά διαθέσιμο για παραφαρμακευτικά, καλλυντικά και βρεφικά αξεσουάρ, τομέα που αποτελεί μια δυναμική αγορά. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Skroutz, το τελευταίο έτος τα 250 εγγεγραμμένα φαρμακευτικά e-shops στην πλατφόρμα της πραγματοποίησαν τζίρο της τάξης των 24 εκατ. ευρώ, όταν συνολικά η κατηγορία μέσω 11.000 φυσικών φαρμακείων εμφανίζει τζίρο της τάξης των 75 εκατ. ευρώ.

Από την έναρξη της υπηρεσίας τον περασμένο Ιούνιο μέχρι και τον Φεβρουάριο του 2017 έχουν πραγματοποιηθεί συνολικά 21.854 παραγγελίες, δημιουργώντας πωλήσεις αξίας 580.000 ευρώ στα συνεργαζόμενα ηλεκτρονικά φαρμακεία. Περίπου το 50% αυτών των παραγγελιών προέρχεται από επαναλαμβανόμενες παραγγελίες (recurring orders).

Η μέση αξία του καλαθιού αγοράς (με τον ΦΠΑ) των καταναλωτών κυμαίνεται στα 55 ευρώ και περιλαμβάνει κατά μέσο όρο 5 προϊόντα. Όπου υπάρχει ανάγκη καταμερισμού της παραγγελίας, η μέση αξία του καλαθιού ανά ηλεκτρονικό κατάστημα ανέρχεται στα 33 ευρώ.

Από το σύνολο των χρηστών που προσθέτουν προϊόντα στο «έξυπνο καλάθι» (Add to Cart) περίπου το 8% ολοκληρώνει την αγορά (Conversion Rate), ποσοστό ιδιαίτερα υψηλό για την κατηγορία, δεδομένου ότι η πληρωμή για τις αγορές με την υπηρεσία γίνεται αποκλειστικά με τη χρήση κάρτας (πιστωτικής, χρεωστικής ή προπληρωμένης). Περίπου το 60% των καταναλωτών κάνουν τις αγορές του με το «έξυπνο καλάθι» χρησιμοποιώντας τον desktop Η/Υ και το 40% το smartphone ή το tablet τους. Οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες προϊόντων βάσει όγκου παραγγελιών είναι οι κρέμες προσώπου, τα ειδικά συμπληρώματα διατροφής, οι βιταμίνες, οι βρεφικές τροφές και ο καθαρισμός προσώπου.

Στο «έξυπνο καλάθι» του Skroutz συμμετέχουν 110 ηλεκτρονικά καταστήματα (φαρμακεία & e-shops προϊόντων ομορφιάς), περίπου τα μισά από το σύνολο των ηλεκτρονικών φαρμακείων που προβάλλονται στη μηχανή αναζήτησης.

Σημειώνεται ότι η εισαγωγή του «έξυπνου καλαθιού» στις υπηρεσίες της ιστοσελίδας δεν έχει επηρεάσει την απόδοση του κλασικού καναλιού πωλήσεων του Skroutz για τα συνεργαζόμενα καταστήματα. Αυτό καταδεικνύεται και από τα στοιχεία στο διάστημα του τελευταίου εξαμήνου (Οκτ. 2016-Φεβ. 2017) στο Skroutz, όπου όλα τα μεγέθη (προβολές σελίδας, clicks, συναλλαγές) και ο τζίρος στις κατηγορίες των παραφαρμακευτικών, των καλλυντικών, των ειδών προσωπικής υγιεινής και παιδικής φροντίδας, παρουσιάζουν αύξηση της τάξης του 65%, δίνοντας ένα στίγμα για τις προοπτικές ανάπτυξης του τομέα.

Το Skroutz πρόσφατα προχώρησε σε συνεργασία με μία ακόμη εταιρεία ταχυμεταφορών για τις παραδόσεις των παραγγελιών, ενώ αυτό τον μήνα εγκαινιάστηκε και το πρόγραμμα επιβράβευσης.

Συγκεκριμένα, οι καταναλωτές που κάνουν τις αγορές τους με το «έξυπνο καλάθι» συλλέγουν πόντους για κάθε ευρώ αγορών στο τελευταίο τρίμηνο, απολαμβάνοντας προνόμια ανάλογα με το επίπεδο ανταμοιβών, όπως δωρεάν μεταφορικά και ποσοστά έκπτωσης επί της παραγγελίας.

No tags for this post.