SHARE

Χάρις στό , τήν δημοφιλή συνδρομητική υπηρεσία streaming καί το , δύο από τούς μεγαλύτερους παίχτες στά τηλεοπτικά δρώμενα, τα budget τών σειρών έχουν ανέβει σε επίπεδα κινηματογραφικά.

Βέβαια, (και εδώ να κάνουμε τόν συνήγορο τού διαβόλου), λόγω αυτών τών budget βλέπουμε εδώ καί πολλά χρόνια, υψηλής πιστότητας υλικό, με διάσημους ηθοποιούς, σεναριογράφους καί σκηνοθέτες να περνάνε στήν “σιγουριά” τής τηλεόρασης. Σκοπός κάθε τηλεοπτικού στούντιο βέβαια είναι να φέρει κέρδη. Κι όπως λέει ένα παλιό ρητό, «πρέπει πρώτα να ξοδέψεις για να κερδίσεις». Ορισμένες εταιρείες παραγωγής πήραν παραπάνω από κυριολεκτικά αυτό το ρητό και επένδυσαν (ή συνεχίζουν να επενδύουν) πολύ μεγάλα ποσά στις τηλεοπτικές τους σειρές.

Σύμφωνα με στοιχεία που παραθέτει το Time, αυτές είναι οι τηλεοπτικές σειρές που έσπασαν κάθε ρεκόρ κόστους ανά επεισόδιο.

Οι Lana και Lilly Wachowski είναι γνωστές για τα πολλά χρήματα που ξοδεύουν στις ταινίες τους. Το Sense 8 όμως, η sci-fi σειρά τού η οποία επικεντρώνεται σε 8 διαφορετικούς και άσχετους μεταξύ τους ανθρώπους από κάθε γωνιά του πλανήτη, οι οποίοι βλέπουν παράλληλα το όραμα ενός τραγικού θανάτου μιας γυναίκας (την οποία υποδύεται η Ντάριλ Χάνα) και από εκείνη τη στιγμή και έπειτα οι ζωές τους συνδέονται με τρόπους που δεν μπορούσαν να φανταστούν, μάλλον είναι η πιό φτηνή παραγωγή τής λίστας με 9 εκατ. δολάρια ανά επεισόδιο.

Μια από τις πλέον μακροχρόνιες δραματικές σειρές της τηλεόρασης, η Εντατική αποτέλεσε, ναι μεν, μεγάλη πηγή εσόδων για το NBC, αλλά με κόστος ανά επεισόδιο τα 13 εκατ. δολάρια, μετά από 15 σεζόν, κυρίως εξαιτίας των αμοιβών του καστ, είναι στή τρίτη θέση. Το αρχικό budget ήταν 2 εκατ. δολάρια.

…σειρά με τέτοιο όνομα καί με budget 10 εκατ. δολάρια ανά επεισόδιο, δέν είναι δυνατόν να λείπει από τη λίστα με τις ακριβότερες. Οι ιστορίες του Westeros που βασίζονται στα βιβλία του George R.R. Martin κερδίζουν εκατομμύρια τηλεθεατές σε όλο τον κόσμο, ενώ το τεράστιο κάστινγκ, τα εντυπωσιακά σκηνικά και τα ακριβά ειδικά εφέ καθιστούν τη σειρά μια από τις μεγαλύτερες και πιο εντυπωσιακές επιτυχίες της τηλεόρασης. Πάντως η 7η και 8η σεζόν αναμένεται να κοστίσουν όσο όλες οι προηγούμενες μαζί, καθώς μπορεί μεν ο αριθμός των επεισοδίων να είναι μειωμένος αλλά το θέαμα που αναμένεται να δούμε θα είναι άκρως εντυπωσιακό.

Rome…Η σειρά, παραγωγής (2005-2007), έδωσε την εντύπωση πως τίποτα δεν είναι αρκετά δαπανηρό για την τηλεόραση, παρουσιάζοντας μια από τις πλέον ρεαλιστικές μορφές της αρχαίας Ρώμης στη μικρή οθόνη, με γυρίσματα να λαμβάνουν χώρα στήν θρυλική Cinecitta καί με σκηνικά πόυ αποτελούν ατραξιόν ακόμα καί σήμερα. Δυστυχώς, οι τεράστιες οικονομικές απαιτήσεις (10 εκατ. δολάρια ανά επεισόδιο), δεν έδωσαν τη δυνατότητα σε BBC και να αντέξουν πάνω από δύο σεζόν.

Τα γνωστά σε όλους μας, Φιλαράκια, ανήκουν στήν κορυφή τής λίστας, αλλά γιά εντελώς διαφορετικό λόγο. Με 10 εκατ. δολάρια ανά επεισόδιο, τα Φιλαράκια, δέν είχαν ούτε εντυπωσιακά σκηνικά, ούτε ειδικά εφέ, ούτε αμέτρητους κομπάρσους. Ήταν όμως μία από τις ακριβότερες σειρές όλων των εποχών γιατί οι πρωταγωνιστές τους εξασφάλισαν ορισμένα από τα μεγαλύτερα συμβόλαια που έχουν πληρωθεί ποτέ στην τηλεόραση. Με 1 εκατ. δολάρια έκαστος ανά επεισόδιο, το κόστος της σειράς εκτινάχθηκε. Όμως και τα διαφημιστικά έσοδα ήταν υψηλότερα από κάθε άλλο σόου της εποχής.

Στήν δεύτερη θέση βρίσκεται το δράμα της δεκαετίας του ’70, The Get Down, παραγωγής . Το κλίμα, τα σκηνικά, τα κουστούμια, και όλα όσα αφορούν τη σειρά ήταν εξαιρετικά, αλλά με μεγάλο τίμημα, το οποίο έφτασε μόνο γιά τήν πρώτη σεζόν (η οποία αποτελείται μόνο από 6 επισόδεια) τα 120 εκατ. δολάρια τη σεζόν. Η σειρά πού είναι παιδί τού  Baz Luhrmann (The Great Gatsby), αυτή τήν στιγμή είναι σε αναμονή γιά τήν δεύτερη σεζόν.

The Crown…Με 130 εκατ. δολάρια τη σεζόν, είναι η πιο ακριβή παραγωγή στην ιστορία της τηλεόρασης, η οποία έρχεται κι αυτή (ω τη έκπληξη) από τη . Το The Crown αποτελεί άλλη μια εντυπωσιακή μεταφορά πίσω στο χρόνο η οποία τράβηξε με τις εντυπωσιακές της λεπτομέρειες την προσοχή των κριτών στους τηλεοπτικούς διαγωνισμούς. Η δεύτερη σεζόν αναμένεται να ξεκινήσει αργότερα φέτος.