SHARE

Το «κυνήγι» των likes διαδραματίζει κεντρικό ρόλο σε αυτό, με την πλειονότητα των ανθρώπων να αισθάνονται άσχημα ή να νιώθουν αναστατωμένοι όταν δεν συγκεντρώνουν όσα likes επιθυμούν για κάποια δημοσίευσή τους και με το 42% να δηλώνει ότι αισθάνεται ζήλια όταν οι φίλοι του συγκεντρώνουν περισσότερα likes.

Επιπλέον, η έρευνα δείχνει ότι οι άνθρωποι αισθάνονται ζήλια όταν βλέπουν τις φαινομενικά πιο ευτυχισμένες ζωές φίλων τους στα .

Σε έρευνα στην οποία συμμετείχαν 16.750 άνθρωποι απ’ όλον τον κόσμο, η Kaspersky Lab εντόπισε τα συναισθήματα απογοήτευσης των χρηστών με τα . Οι άνθρωποι συχνά βιώνουν αρνητικά συναισθήματα τις φορές που έχουν περάσει χρόνο ασχολούμενοι με τα εξαιτίας διαφόρων γεγονότων, κάτι που εμμέσως εξουδετερώνει τα θετικά τους αποτελέσματα.

Οι χρήστες των κοινωνικών δικτύων επισκέπτονται τα για θετικούς κυρίως λόγους και για να νιώσουν καλά. Οι περισσότεροι άνθρωποι (65%) χρησιμοποιούν τα κοινωνικά δίκτυα για να μένουν σε επαφή με φίλους και συναδέλφους και να βλέπουν διασκεδαστικές και αστείες δημοσιεύσεις (60%). Οι άνθρωποι αφιερώνουν επίσης ένα σημαντικό χρονικό διάστημα για τη δημιουργία ψηφιακών προφίλ και το τροφοδοτούν με όλα τα είδη των θετικών στιγμών, σημειώνοντας τα πράγματα που τους κάνουν να χαμογελούν (61%) και ενημερώνοντας τα δίκτυά τους για τις υπέροχες στιγμές που περνούν κατά τη διάρκεια των εορτών και των διακοπών (43%) τους.

Σύμφωνα με την έρευνα, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός, ότι το 72% των ανθρώπων ενοχλείται από τις διαφημίσεις που έχουν γίνει εξαιρετικά παρεμβατικές και διακόπτουν τις online επικοινωνίες τους. Όμως, οι ουσιαστικοί λόγοι για την απογοήτευσή τους είναι αρκετά βαθύτεροι. Παρά την επιθυμία να αισθάνονται καλά από τις αλληλεπιδράσεις τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όταν οι άνθρωποι βλέπουν τις ευτυχισμένες δημοσιεύσεις των φίλων τους σχετικά με διακοπές, χόμπι και πάρτι, συχνά μένουν με την πικρή αίσθηση ότι οι άλλοι άνθρωποι απολαμβάνουν τη ζωή περισσότερο από τους ίδιους.

Για παράδειγμα, το 59% αισθάνθηκε δυσαρεστημένο όταν είδε δημοσιεύσεις φίλων του από ένα πάρτι στο οποίο δεν είχε προσκληθεί, ενώ το 45% αποκάλυψε ότι οι ευτυχισμένες φωτογραφίες των φίλων του από τις διακοπές τους είχαν αρνητική επίδραση επάνω του. Επιπλέον, το 37% παραδέχτηκε επίσης ότι η αναδρομή σε παλιές, ευτυχισμένες δημοσιεύσεις του μπορεί να του δημιουργήσει την αίσθηση ότι το παρελθόν του ήταν καλύτερο από την τωρινή του ζωή.

Προηγούμενη έρευνα της Kaspersky Lab έχει επίσης δείξει την απογοήτευση των ανθρώπων με τα , καθώς το 78% παραδέχθηκε ότι έχει εξετάσει το ενδεχόμενο να αποσυρθεί εντελώς από τα κοινωνικά δίκτυα. Το μόνο πράγμα που κάνει τους ανθρώπους να συνεχίζουν να παραμένουν στα είναι ο φόβος απώλειας των ψηφιακών τους αναμνήσεων, όπως οι φωτογραφίες και οι επαφές με τους φίλους τους.