SHARE

 

Το στρες είναι μια λέξη άρρηκτα συνδεδεμένη με τη ζωή όλων μας: στρες για την εργασία μας, στρες για την οικονομική μας δυσκολία, στρες για τα παιδιά μας, στρες…στρες …στρες…Κι όμως ξέρουμε τόσα λίγα για την «επιστημονική» οπτική

γύρω από το στρες και επειδή η γνώση είναι δύναμη, τι καλύτερο αγχολυτικό από το να συνεχίζετε να διαβάζετε αυτό το άρθρο.
Στην βιβλιογραφία υπάρχουν πολλές θεωρίες που έχουν αναπτυχθεί κατά καιρούς για το στρες. Πολύ σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της θεωρίας γύρω από το στρες έπαιξαν ο Lazarus και οι συνεργάτες του, όταν ήδη από το 1976, υποστήριξαν ότι το στρες δεν εξαρτάται μόνο από το περιβάλλον αλλά και από την προσωπικότητα του ατόμου και τον τρόπο που αντιδρά στην απογοήτευση και την σύγχυση.
Κατά τον Lazarus πολύ μεγάλο ρόλο παίζει η ικανότητα του ατόμου να εκτιμά τις καταστάσεις και να τις ερμηνεύει. Όταν το άτομο νιώθει απειλή και κίνδυνο (συναισθηματικό και κοινωνικό κίνδυνο, όχι μόνο πραγματικό) τότε τα επίπεδα του στρες του αυξάνονται και το ίδιο όσο περισσότερο άοπλο νιώθει τόσο περισσότερο στρεσάρεται. Από την άλλη, εάν υπάρχει μια σιγουριά και αυτοπεποίθηση όσον αφορά μια συγκεκριμένη κατάσταση, τόσο το άτομο παραμένει ήρεμο και το στρες του σε χαμηλά επίπεδα.  

Πολλές έρευνες έχουν αναδείξει τις επιζήμιες συνέπειες που έχει το στρες στη ζωή μας. Ακόμη και 2 ώρες λιγότερου ύπνου, κάτι πολύ συνηθισμένο στον δυτικό κόσμο, βρέθηκε να σχετίζεται με περισσότερες φλεγμονές και υψηλότερη αρτηριακή πίεση. Σε πειράματα γύρω από το στρες και τον ύπνο, βρέθηκε μια άρρηκτη σύνδεση μεταξύ αυτών.

   Τι μπορούμε να κάνουμε για να ζήσουμε μια περισσότερο ήρεμη καθημερινότητα λοιπόν;

  1. Χαμηλώστε τις προσδοκίες σας: το να θεωρείτε ότι μπορείτε να τα κάνετε όλα τέλεια και να ολοκληρώσετε όλες τις δουλειές σας σε ένα 12ωρο ημέρας είναι πολλές φορές καθαρός παραλογισμός. Μην είστε αυστηροί με τον εαυτό σας και μην πιέζεστε. Ακολουθήστε καμιά φορά έναν περισσότερο χαλαρό ρυθμό ζωής.
  2. Να κοιμάστε καλά: το Α και το Ω για καλή υγεία και ψυχολογία είναι ο ύπνος. Ένας ήρεμος ύπνος πάνω από 6 ώρες είναι απαραίτητος για το σώμα και το πνεύμα.
  3. Να κάνετε πράγματα που σας χαλαρώνουν: οπωσδήποτε έστω κάθε 15 μέρες να κάνετε κάτι που σας ευχαριστεί: να πάτε για ψάρεμα, για spa, για τρέξιμο, για κολύμπι, για ψώνια, θέατρο, συναυλία, φαγητό…όπου σας κάνει κέφι. Είναι σημαντικό για την ψυχολογία σας να ξεφεύγετε λίγο από την καθημερινή σας ρουτίνα.
  4. Βελτιώστε τη διατροφή και φροντίστε τη φυσική σας κατάσταση: είναι σημαντικό να τρώτε υγιεινά και έρχεστε σε επαφή με τη φύση όσο είναι δυνατόν.