SHARE

Το σοκ στον κόσμο της λιανικής πώλησης από την είδηση ότι η Amazon συμφώνησε να εξαγοράσει τη Whole Foods για 13,7 δισεκατομμύρια δολάρια δεν λέει να υποχωρήσει.

Η συμφωνία έχει αποδιοργανώσει τον κλάδο των σούπερ μάρκετ στις ΗΠΑ και μετατρέπει πλέον τον γίγαντα του ηλεκτρονικού εμπορίου σε αλυσίδα καταστημάτων λιανικής.

Όσοι όμως έχουν δουλέψει στην Amazon ή έχουν παρακολουθήσει στενά την εταιρεία μέσα στο πέρασμα των χρόνων νοιώθουν λιγότερη έκπληξη. Ο λόγος; Όλα αυτά τους φαίνονται σαν άλλο ένα ακόμα επεισόδιο της συναρπαστικής σειράς που ακούει στο όνομα Τζεφ Μπέζος.

Ο διευθύνων σύμβουλος και ιδρυτής της Amazon έχει περάσει τις δύο τελευταίες δεκαετίες αποδεικνύοντας ότι η φιλοδοξία του δεν γνωρίζει όρια. Ενώ ξεκίνησε ως ένα διαδικτυακό βιβλιοπωλείο, η Amazon έχει πλέον επεκταθεί στο hardware, τις υπηρεσίες cloud και το streaming, έχοντας αφήσει τους αντιπάλους της πίσω.

«Ο Τζεφ είναι τρελός – σαν αλεπού» λέει η Νάντια Σουραμπούρα, πρώην στέλεχος της Amazon που έφυγε από την εταιρεία το 2012. «Έχει ξεκάθαρο όραμα και σχέδιο».

Ο πυρήνας του οράματος του Μπέζος είναι, ουσιαστικά, ο μετασχηματισμός του συνόλου του κλάδου της λιανικής. Μπορεί να ξεκίνησε από τα βιβλία, αλλά η Amazon πουλά πλέον τα δικά της είδη ένδυσης, πειραματίζεται με τις κρατήσεις δωματίων σε ξενοδοχεία, και παραδίδει στο σπίτι φρούτα και λαχανικά μέσω του Amazon Fresh.

Με την εξαγορά της Whole Foods, η Amazon έχει πλέον τη δυνατότητα να αποσπάσει ένα μεγαλύτερο μερίδιο μιας αγοράς που αγγίζει σε πωλήσεις τα 600 δισεκατομμύρια δολάρια – και μιλάμε μόνο για τις ΗΠΑ.

«Οι πελάτες δεν θέλουν να σέρνουν ένα καρότσι σε τεράστιους διαδρόμους σούπερ μάρκετ, αλλά την ίδια στιγμή τους αρέσει να διαλέγουν ποιοτικά κρέατα και λαχανικά» λέει η Σουραμπούρα, η οποία συμμετείχε στην ομάδα παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας της Amazon. «Συνδυάζοντας τα πλεονεκτήματα του καταστήματος με την αποτελεσματικότητα της νέας τεχνολογίας, τα σούπερ μάρκετ θα μετασχηματιστούν σε βάθος».