SHARE

Όπως μετέδωσαν τα ιταλικά μέσα ενημέρωσης, και η γερμανίδα καγκελάριος ‘Αγκελα Μέρκελ αποφάσισε να ακυρώσει την προγραμματισμένη συνέντευξη τύπου, η οποία δίδεται, κάθε φορά, μετά το πέρας των εργασιών των συνόδων του G7 .

Ανάλογη απόφαση είχε λάβει, νωρίτερα και ο Αμερικανός πρόεδρος και θεωρείται ενδεικτική της απόστασης που χωρίζει τους ηγέτες που συμμετέχουν στην σύνοδο της Σικελίας, σε ζωτικής σημασίας θέματα.

Ο πρόεδρος μετά το γεύμα, βάσει του προγράμματος που έγινε γνωστό, θα μεταβεί στην στρατιωτική βάση της Σιγκονέλλα, όπου θα μιλήσει μόνον στους αμερικανούς στρατιώτες και στην συνέχεια θα επιβιβασθεί στο προεδρικό αεροσκάφος.

Δείχνουν να επιβεβαιώνονται, με τον τρόπο αυτό, οι φόβοι για ουσιαστικές αποστάσεις και διαφωνίες με τους υπόλοιπους εταίρους που συμμετέχουν στην σύνοδο της Κάτω Ιταλίας.

Σε εκκρεμότητα το κοινό ανακοινωθέν

Το εμπόριο, αλλά και οι σχέσεις με την Ρωσία παραμένουν τα δύο βασικά ζητήματα που εμποδίζουν την έκδοση του τελικού ανακοινωθέντος της διάσκεψης G7.

Τα θέματα αυτά, θα απασχολήσουν τους ηγέτες των χωρών-μελών της G7 που συμμετέχουν στην διάσκεψη, αργότερα σήμερα.

Δεν έχει επίσης διευκρινιστεί εάν το τελικό ανακοινωθέν θα συμπεριλαμβάνει την πρόβλεψη ανάληψης μέτρων κατά του εμπορικού προστατευτισμού.

Το τελικό ανακοινωθέν της διάσκεψης των κρατών-μελών της G7 θα αναφέρει ότι οι έξι χώρες υποστηρίζουν την Συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή.

Παράλληλα, θα τονίζεται ότι έχει δοθεί περισσότερος χρόνος στις ΗΠΑ, προκειμένου να λάβουν αποφάσεις για την αναφερόμενη συμφωνία, σύμφωνα με πηγή της διάσκεψης.

Πηγές από την Ουάσινγκτον, ανέφεραν χθες ότι ο πρόεδρος Ντόναλντ θα λάβει τις τελικές αποφάσεις του, αναφορικά με την Συμφωνία του Παρισιού, μόλις επιστρέψει στην αμερικανική πρωτεύουσα, από την εννιαήμερη επίσημη περιοδεία του.

Δεν έχει διευκρινιστεί εάν το τελικό ανακοινωθέν της διάσκεψης των χωρών-μελών της ομάδας G7 θα επαναλαμβάνει την διατύπωση προηγούμενης απειλής για την ενίσχυση των περιοριστικών οικονομικών κι εμπορικών μέτρων κατά της Ρωσίας, εξαιτίας της κατάστασης στην Ουκρανία.

Οι «κακοί, κακοί Γερμανοί», το εμπορικό πλεόνασμα και τα γερμανικά αυτοκίνητα

Η καγκελάριος της Γερμανίας Άγκελα Μέρκελ απέκρουσε χθες τις νέες επικρίσεις για το γερμανικό εμπορικό πλεόνασμα από μέρους του προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ , ο οποίος υποστήριξε μιλώντας σε κορυφαία στελέχη της ΕΕ πως το Βερολίνο συμπεριφέρεται «πολύ άσχημα» όσον αφορά το εμπόριο κι ότι οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες πουλάνε υπερβολικά πολλά αυτοκίνητα στη χώρα του.

Η Μέρκελ είπε στους δημοσιογράφους ότι εξήγησε στον κατά τη διάρκεια της συνόδου της G7 στη Σικελία πως το πλεόνασμα των τρεχουσών εμπορικών συναλλαγών οφείλεται σε λόγους που η Γερμανία εν μέρει αδυνατεί να ελέγξει, ενώ υπογράμμισε επίσης ότι οι γερμανικές άμεσες επενδύσεις στις ΗΠΑ δημιουργούν δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας.

Οι δύο ηγέτες συμφώνησαν να συσταθεί μια κοινή ομάδα εργασίας επιφορτισμένη με την ανταλλαγή πληροφοριών για τις διμερείς εμπορικές σχέσεις, ένα βήμα που σύμφωνα με γερμανούς αξιωματούχους έχει τον στόχο να προλάβει τυχόν τιμωρητικές ενέργειες από μέρους της Ουάσινγκτον που θα οφείλονται σε μια ελλιπή εικόνα.

Το περιοδικό Der Spiegel έγραψε πως ο Τραμπ είπε στους Γιούνκερ και Τουσκ: «δείτε όλα αυτά τα εκατομμύρια αυτοκίνητα που πουλάνε στις ΗΠΑ. Είναι φρικτό. Θα το σταματήσουμε».

Ο σύμβουλος του Λευκού Οίκου για οικονομικά θέματα Γκάρι Κον επιβεβαίωσε εν μέρει τα δημοσιεύματα, όμως υποβάθμισε τη σημασία τους. Όντως ο Τραμπ «είπε ότι συμπεριφέρονται πολύ άσχημα όσον αφορά το εμπόριο, αλλά δεν έχει πρόβλημα με τη Γερμανία», τόνισε ο Κον μιλώντας σε δημοσιογράφους στην Ταορμίνα.

Το γερμανικό εμπορικό πλεόνασμα, που ανήλθε σε ύψος-ρεκόρ το 2016, στα 253 δισεκατομμύρια ευρώ, προκαλεί εντάσεις και εντός της ΕΕ, με τους εταίρους του Βερολίνου να προτρέπουν τη γερμανική κυβέρνηση να κάνει περισσότερα για να τονώσει την εγχώρια ζήτηση.

Οι ΗΠΑ κατέγραψαν εμπορικό έλλειμμα 64,9 δισεκ. δολαρίων έναντι της Γερμανίας το 2016, σύμφωνα με κυβερνητικά στοιχεία. Πάντως το έλλειμμα αυτό ήταν μειωμένο συγκρινόμενο με εκείνο της προηγούμενης χρονιάς ($74,8 δισεκ.).

Οι επιθέσεις του Τραμπ εναντίον των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών προκαλούν απορία σε πολλούς, διότι εταιρείες όπως είναι η BMW, η Daimler, ή η Volkswagen—και οι ιαπωνικές και οι κορεατικές ανταγωνίστριές τους—κατασκευάζουν τα οχήματά τους σε εργοστάσια στο έδαφος των ΗΠΑ.

Οι τρεις μεγάλες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες απασχολούν δεκάδες χιλιάδες ανθρώπους στα εργοστάσια και στις αντιπροσωπείες τους στις ΗΠΑ, ενώ διαθέτουν μεγάλα εργοστάσια για τη συναρμολόγηση αυτοκινήτων σε πολλές Πολιτείες που ψήφισαν τον Τραμπ το 2016: τη Νότια Καρολίνα, την Αλαμπάμα, το Τενεσί…

Οι Αμερικανοί καταναλωτές αγόρασαν περίπου 846.000 γερμανικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης και ημιφορτηγά το 2016, κατά στοιχεία που συγκέντρωσε η εξειδικευμένη εταιρεία Autodata. Ο αριθμός αυτός αντιπροσωπεύει περί το 4,8% των συνολικών πωλήσεων οχημάτων στις ΗΠΑ πέρυσι.