SHARE

Σε όνειρο θερινής νυκτός μετατρέπεται σταδιακά η έγκαιρη επιβίβαση σε λεωφορεία και τρόλεϊ, καθώς από χθες τέθηκε σε εφαρμογή το θερινό πρόγραμμα, που προβλέπει αραιότερα δρομολόγια. Μπορεί η πρακτική της αραίωσης δρομολογίων να ακολουθείται κάθε καλοκαίρι,

ωστόσο φέτος έρχεται να «κουμπώσει» πάνω σε ένα συγκοινωνιακό έργο ιδιαίτερα μειωμένο τους χειμερινούς μήνες.

Οπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος, με την έναρξη των αδειών των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες το πρόγραμμα τροποποιείται, προκειμένου να μπορούν οι εναπομείναντες εργαζόμενοι να καλύψουν το συγκοινωνιακό έργο. Παράλληλα, τους θερινούς μήνες παρατηρείται περιορισμένη κινητικότητα λόγω των αδειών των μετακινουμένων. Η μείωση της συχνότητας των δρομολογίων κυμαίνεται περίπου μεταξύ 10% και 15%, ανάλογα με την ώρα της ημέρας και το δρομολόγιο. Με δεδομένο όμως ότι το συγκοινωνιακό έργο του ΟΑΣΑ υπολογίζεται ότι έχει συρρικνωθεί κατά 25%-30% τον χειμώνα λόγω ελλείψεων σε προσωπικό και οχήματα, η αναμονή των επιβατών στις στάσεις αναμένεται σημαντικά αυξημένη.

Θερινό πρόγραμμα πρόκειται να ακολουθήσουν και τα μέσα σταθερής τροχιάς από την 1η Ιουλίου, με τη συχνότητα των δρομολογίων να περιορίζεται. Λόγω της φύσης των μέσων –με εξαίρεση το τραμ που κινείται σε μεγάλο μέρος του δικτύου του εντός της οδικής κυκλοφορίας– δεν παρατηρούνται σημαντικές αποκλίσεις στην ώρα άφιξης των συρμών, καθώς κινούνται σε κλειστό δίκτυο.

Αντιθέτως, η κατάσταση για τα οδικά μέσα, η οποία επιδεινώνεται συνεχώς τα τελευταία χρόνια λόγω της οικονομικής αιμορραγίας των συγκοινωνιακών οργανισμών, αναμένεται να οδηγήσει σε πρόσθετη ταλαιπωρία τους επιβάτες. Ακινητοποιημένα στα αμαξοστάσια των ΟΣΥ παραμένουν 1.100 λεωφορεία και τρόλεϊ, με τα δρομολόγια να εκτελούνται από 1.200 οχήματα, τα οποία επίσης έχουν ξεπεράσει το όριο των αντοχών τους λόγω γηραιότητας. Το πρόγραμμα εξυγίανσης των συγκοινωνιών, σε συνδυασμό με τις συνταξιοδοτήσεις προσωπικού, οδήγησε σε σημαντική μείωση του αριθμού των εργαζομένων, από 5.500 το 2009 σε λιγότερους από 3.500 σήμερα. Ειδικά όσον αφορά τον τομέα των τεχνικών, αυτοί μετά βίας αγγίζουν τους 700, ενώ πριν από μία πενταετία αριθμούσαν 1.200. Την ίδια στιγμή, η αδυναμία των ΟΣΥ να προμηθευτούν ανταλλακτικά οδηγεί σε παροπλισμό μεγάλου μέρους του στόλου, εις βάρος της εξυπηρέτησης των πολιτών. Ετσι, οι τεχνικοί αναγκάζονται να παίρνουν ανταλλακτικά από τα ακινητοποιημένα στα αμαξοστάσια οχήματα, για να καλύψουν τις ανάγκες εκείνων που κυκλοφορούν.

Για περισσότερες πληροφορίες όσον αφορά τις συχνότητες των δρομολογίων λεωφορείων και τρόλεϊ, οι επιβάτες μπορούν να απευθυνθούν στην ιστοσελίδα του ΟΑΣΑ, www.oasa.gr, και στο τηλεφωνικό κέντρο 11185.