Μεγάλη αλλαγή από σήμερα για τη μεταβίβαση ακινήτου που πλέον θα ολοκληρώνεται σε 15 λεπτά μέσα από 9 βήματα
Σε μια τεράστια αλλαγή όσον αφορά τη διαδικασία μεταβίβασης ακινήτου προχωρά η ΑΑΔΕ καθώς όλα θα ολοκληρώνονται μέσα σε 15 λεπτά μετά από εννέα βήματα.
Η διαδικασία από σήμερα θα γίνεται αποκλειστικά μέσω της νέας ηλεκτρονικής πλατφόρμας myProperty της ΑΑΔΕ χωρίς επισκέψεις στην εφορία, χωρίς ταλαιπωρία και γραφειοκρατία.
Τα 9 βήματα
Η διαδικασία θα ολοκληρώνεται σε 9 βήματα στο γραφείο του συμβολαιογράφου ως εξής:
- Ο συμβολαιογράφος συντάσσει τη δήλωση για λογαριασμό αγοραστή και πωλητή.
- Η δήλωση αποστέλλεται στη θυρίδα αγοραστή και πωλητή στο myTaxisnet.
- Ο αγοραστής και ο πωλητής αποδέχονται τη δήλωση.
- Η δήλωση υποβάλλεται αυτόματα και βεβαιώνεται ο φόρος.
- Ο συμβολαιογράφος ενημερώνεται αυτόματα για την υποβολή της δήλωσης.
- Ο αγοραστής πληρώνει τον φόρο ψηφιακά (με κάρτα ή web banking).
- Το Taxis ενημερώνεται για την πληρωμή του φόρου.
- Το αποδεικτικό καταβολής αναρτάται στο myProperty για συμβολαιογράφο και αγοραστή.
- Ο συμβολαιογράφος αναρτά το συμβόλαιο στo myProperty.
Μιλώντας για την επόμενη ημέρα στη διαδικασία μεταβίβασης ακινήτων ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Γιώργος Γεωργαντάς είπε ότι «προσπαθούμε να αυξήσουμε τις υπηρεσίες που διεκπεραιώνονται από απόσταση ώστε να μην είναι απαραίτητη η παρουσία του πολίτη στα γκισέ του δημοσίου. Είναι μάλιστα σημαντικό πως, σε μια συνοδευτική εξέλιξη, από σήμερα (σ.σ. χθες, Δευτέρα) η πληρωμή του φόρου ακινήτων θα γίνεται μόνο ηλεκτρονικά, δεν θα χρειάζεται να μετακινηθεί πολίτης από το σπίτι του για να γίνει αυτό».
Σε σχέση με τη μεταβίβαση ακινήτων, ο κ. Γεωργαντάς εξήγησε πως στην Ελλάδα είναι κατά μέσο όρο 17 τα έγγραφα που κάποιος χρειάζεται να προσκομίσει σε έναν συμβολαιογράφο έτσι ώστε να γίνει μια μεταβίβαση, ενώ «απαιτούνται 11 ή για κάποιες αγορές και περισσότερα βήματα» για να ολοκληρωθούν αγορές όταν «ο μέσος όρος βημάτων που απαιτούνται για να γίνει μια μεταβίβαση ακινήτου παγκοσμίως είναι 4.7 βήματα».
«Θέλουμε όλα τα έγγραφα, και είμαστε ήδη στο ξεκίνημα της προσπάθειας αυτής που από τον Σεπτέμβριο θα είναι έτοιμη να λειτουργήσει πιλοτικά, να συγκεντρώνονται στον συμβολαιογράφο ηλεκτρονικά, χωρίς να χρειαστεί να μετακινηθεί καθόλου ο πολίτης, είτε ο αγοραστής, είτε ο πωλητής, από το σπίτι του», εξήγησε ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Για τον σκοπό αυτόν ετοιμάζεται η κατάλληλη εφαρμογή που θα υποστηρίξει τις αναγκαίες διαλειτουργικότητες ώστε «όποιο έγγραφο θα είναι απαραίτητο για ένα συμβόλαιο να αντλείται και να κατευθύνεται προς τον συμβολαιογράφο μετά από την αίτηση- εξουσιοδότηση που δίνει ο πολίτης προς τις υπηρεσίες για να διαλειτουργήσουν μεταξύ τους» ανέφερε ο κ. Γεωργαντάς.
Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.
Διαβάστε επίσης:
Κίνητρα σε εμβολιασμένους: Γιατί η κυβέρνηση ξεκίνησε από τους νέους – Οι επόμενες διευκολύνσεις