Οι ταινιές της εβδομάδας (15/02/2018 – 21/02/2018)

Οσκαρικά “τέρατα”, σούπερ ήρωες απο την Συρία! και την Αφρική, ενα οικογενειακό δράμα απο το Μεξικό και η πιο στοιχιωμένη έπαυλη στόν κόσμο, μονοπολωνούν τον ενδιαφέρον της νέας κινηματογραφικής εβδομάδας που ξεκινά σήμερα.

Με δεκατρείς οσκαρικές υποψηφιότητες και μια ερωτική ιστορία ρομαντικής φαντασίας, υποδεχόμαστε την νεα ταινία του παραμυθά Guillermo del Toro, με τον τίτλο The Shape of Water, ενω η Marvel μας παρουσιάζει τον πρώτο έγχρωμο σούπερ – ήρωα στήν περιπέτεια Black Panther.

Μετά τον “Λευκό Θεό”, ο Κορνέλ Μουντρούτσο επιστρέφει με μια αλληγορική ταινία δράσης που είναι η απάντηση της Ευρώπης στα αμερικανικά blockbuster, στήν ταινία Jupiter’s Moon, η Helen Mirren πρωταγωνιστεί στο βασισμένο σε αληθινά γεγονότα, γοτθικό θρίλερ Winchester, ενω ο Μισέλ Φράνκο μετά την ταινία “Μετά την Λουτσία”, μας παρουσιάζει άλλο ενα οικογενειακό δράμα με τον τίτλο April’s Daughter.

Οι μικροί φίλοι δεν θα μείνουν παραπονούμενοι, ούτε αυτή την εβδομάδα, καθώς ξεκινάει την προβολή του και μόνο στα ελληνικά το βραζιλιάνικο animation, Lino.

 

Ας δούμε όμως αναλυτικά τις νέες ταινίες της εβδομάδας:

 

Τhe Shape of Water

Υπόθεση: Εγκλωβισμένη σε μια μοναχική, μονότονη ζωή, η Ελάιζα (Sally Hawkins) εργάζεται ως καθαρίστρια σε ένα μυστικό κυβερνητικό εργαστήριο υψηλής ασφαλείας. Η ζωή της αλλάζει δραματικά όταν η ίδια και η συνάδελφός της, η Ζέλντα (Octavia Spencer), ανακαλύπτουν μία αυστηρά απόρρητη κυβερνητική υπόθεση: ένα αμφίβιο πλάσμα (Doug Jones) που είναι καταδικασμένο να μείνει φυλακισμένο στις εγκαταστάσεις ώσπου να αρχίσουν τα πειράματα πάνω του. Η Ελάιζα θα νιώσει έναν ισχυρό δεσμό με το αλλόκοτο πλάσμα και θα αποφασίσει να το σώσει, ενάντια στις προσπάθειες του αδίστακτου πράκτορα Στρίκλαντ (Michael Shannon), σε μια υπέροχη ιστορία αγάπης που εξερευνά τις φαντασιώσεις που δημιουργούμε, τα μυστήρια που δεν μπορούμε να ελέγξουμε και τα τερατουργήματα που πρέπει να αντιμετωπίσουμε.

 

Άποψη: Διαβάστε αναλυτικά την κριτική της ταινίας εδω

 

Black Panther

Υπόθεση: Ο Black Panther της Marvel Studios ακολουθεί τον T’Challa, που μετά το θάνατο του πατέρα του, του βασιλιά της Wakanda -ενός τεχνολογικά ανεπτυγμένου μα απομονωμένου Αφρικανικού κράτους- επιστρέφει στην πατρίδα του για να πάρει τη θέση του στο θρόνο. Όταν ένας παλιός και ισχυρός εχθρός επανεμφανίζεται, το θάρρος του T’Challa-βασιλιά -και Μαύρου Πάνθηρα- δοκιμάζεται σε μια τρομερή σύγκρουση που απειλεί την Wakanda, αλλά και ολόκληρo τον πλανήτη. Αντιμέτωπος με προδοσία και κινδύνους, ο νέος βασιλιάς πρέπει να συγκεντρώσει τους συμμάχους του και να απελευθερώσει όλη τη δύναμη του Μαύρου Πάνθηρα, για να εξολοθρεύσει τους εχθρούς του και να διασφαλίσει την ασφάλεια του λαού του.

 

Άποψη: Διαβάστε την αναλυτική κριτική της ταινίας εδω

 

Jupiter’s Moon

Υπόθεση: Ένας νεαρός Σύρος μετανάστης πυροβολείται από την αστυνομία όταν προσπαθεί να διασχίσει τα σύνορα της Ουγγαρίας. Τρομοκρατημένος και σοκαρισμένος, ο τραυματισμένος Άριαν ανακαλύπτει – προς μεγάλη του έκπληξη – ότι έχει πλέον την ικανότητα να αιωρείται. Στο στρατόπεδο όπου κρατείται, οι υπερδυνάμεις του τραβούν την προσοχή ενός διεφθαρμένου γιατρού που τον στέλνει στο νοσοκομείο κι από εκεί τον φυγαδεύει. Στο κατόπι τους, ένας οργισμένος συνοριακός αστυνομικός έχει εξαπολύσει ανθρωποκυνηγητό για να τους συλλάβει.

 

Άποψη: Παντρευοντάς το sci-fi με την περιπέτεια και το super-hero gerne, ο Μουντρούτο, επιχειρεί πολιτικούς συσχετισμούς, σαφώς επηρεασμένος από το προσφυγικό ζήτημα, αλλά και θεολογικές αλληγορίες, μιας και ο υπερήρωάς του έχει τα χαρακτηριστικά του Ιησού, σε μια μια ευρωπαϊκή ιστορία, που διαδραματίζεται σε μια Ευρώπη σε κρίση, συμπεριλαμβανομένης της Ουγγαρίας.

Σίγουρα, είναι μια ταινία για τους πρόσφυγες, αλλά είναι επίσης και μια ταινία για την αναζήτηση του Θεού με την έννοια ότι κάποιος πρέπει να ξέρει ότι υπάρχουν στιγμές που συναντάμε πράγματα τα οποία είναι απόλυτα ή μυστηριώδη. Βέβαια παρά την αφηγηματική ισορροπία και τις υπέροχες σκηνές αιώρησης του ήρωα, ο Μουντρούτο χάνεται στούς ίδιους συμβολισμούς που ο ίδιος δίνει με αποτέλεσμα ο θεατής να αποδιοργανώνεται. Παρ ‘ολα τα λίγοστα προβλήματα, όμως, το Jupiter’s Moon αφήνει μια γλυκόπικρη γεύση απάντησης στα χολιγουντιανά blockbusters.

 

2/5

 

 

April’s Daughter

Υπόθεση: Η δεκαεπτάχρονη Βαλέρια είναι έγκυος με τον επίσης νεαρό φίλο της, αλλά δεν έχει ακόμα ενημερώσει τη μητέρα της, Απρίλ. Όταν η αδελφή της την καλεί κρυφά από την Βαλέρια, η Απρίλ καταφτάνει με γνήσιο ενδιαφέρον, στήριξη και τρυφερότητα. Όταν όμως το μωρό γεννιέται, γίνεται σύντομα σαφές γιατί η Βαλέρια ήθελε να κρατήσει τη μητέρα της όσο το δυνατόν πιο μακριά.

 

Άποψη: Νικήτρια με το βραβείο της Επιτροπής στο Τμήμα Ένα Κάποιο Βλέμμα στο 70ο Φεστιβάλ Καννών, η ταινία April’s Daughter, γίνεται μια μινιμαλιστική και βραδυφλεγής ταινία αγωνίας, που παρακολουθεί μια μάνα να κλέβει τη ζωή της κόρης της σαν άλλος θηλυκός Κρόνος. Με την Έμμα Σουάρεζ («Julietta») σε μια περίτεχνη ερμηνεία, η ταινία του Μισέλ Φράνκο («Μετά τη Λουτσία», «Chronic»), εξερευνά απο την μια κεντρικές οικογενειακές σχέσεις, απο την άλλη όμως, με τα αναρίθμητα σεναριακά twists για το απαραίτητο χτίσιμο του σασπένς χάνει τα πραγματικά κίνητρα των ηρώων του, ενω η κινηματογράφηση η οποία θυμίζει telemundo επεισόδιο, δεν επιτρέπει στήν ταινία να εξελιχθεί σε ένα καθαρά ψυχολογικό δράμα και να αναπτυχθεί ώστε να εμβαθύνει στο κεντρικό του θέμα.

 

2/5

 

 

Winchester

Υπόθεση: Βασισμένη σε πραγματικά γεγονότα. Σε ένα απομονωμένο κομμάτι γης, 80 χιλιόμετρα έξω από το Σαν Φρανσίσκο, βρίσκεται το πιο στοιχειωμένο σπίτι στον κόσμο. Χτισμένο από τη Σάρα Ουίντσεστερ (Βραβευμένη με Όσκαρ, Helen Mirren), κληρονόμου της περιουσίας των Ουίντσεστερ, είναι ένα σπίτι χωρίς τέλος. Χρειάστηκαν δεκαετίες αδιάκοπων κατασκευών για το σπίτι, που στέκεται σε ύψος επτά ορόφων και διαθέτει εκατοντάδες δωμάτια. Σε κάποιον παρατηρητή, μοιάζει με ένα τερατώδες μνημείο στην τρέλα μίας διαταραγμένης γυναίκας. Η Σάρα, όμως, δε έχει χτίσει το σπίτι για τον εαυτό της, για την ανιψιά της (Sarah Snook) ή για τον εξαιρετικό Δρ. Έρικ Πράις (Jason Clarke), τον οποίο έχει προσκαλέσει στο σπίτι. Στην πραγματικότητα, κατασκευάζει μία φυλακή, ένα άσυλο για εκατοντάδες εκδικητικά φαντάσματα, τα πιο τρομακτικά των οποίων έχουν ανοιχτούς λογαριασμούς με τους Ουίντσεστερ…

Άποψη: Δεν ξέρω αν υπάρχει κάποιος άγραφος κανόνας για σκηνοθέτες, οι οποίοι ξεκινούν με τις καλύτερες προϋποθέσεις, καταλήγουν (και με επιλογή τους), στα αζήτητα. Απο το κανόνα αυτόν δεν την γλίτωσαν ούτε και τα αδέρφια Peter και Michael Spierig (βέβαια νέοι είναι ακόμα …μπορούν να το “γυρίσουν”), καθώς δεν εξηγείται το γεγονός οτι μετά το ενδιαφέρον Daybreakers (2010) και το απίστευτο mindfuck που ακούει στο όνομα Predestination (2014), σκηνοθετούν την αδιάφορα όγδοη συνέχεια της σειράς Saw, ενω τώρα πέφτουν στο ναδίρ, σε ενα βαρετό και με τεράστια σεναριακά κενά γοτθικό θρίλερ, το οποίο το μόνο που το σώζει απο την ολοκληρωτική καταστροφή είναι οτι είναι βασισμένο σε πραγματικά γεγονότα, η ομιχλώδης και ατμοσφαιρική φωτογραφία και τα εξαιρετικά σκηνικά, καθώς ο πρωταγωνιστής της ταινίας είναι η επιβλητική έπαυλη, η οποία τυγχάνει να είναι η πιο στοιχιωμένη έπαυλη στόν κόσμο και από τις μεγαλύτερες τουριστικές ατραξιόν της Νότιας Καλιφόρνια.

Απο το ναυάγιο δεν γλυτώνει ούτε – η πάντα καλή – Helen Mirren, η οποία δείχνει εντελώς εξω απο τα νερά της και σε αυτό, δεν φταίει η ίδια.

 

1/5

 

 

Lino

Ο Λίνο είναι ένας διασκεδαστής σε παιδικά πάρτι , που δεν αντέχει άλλο τη ρουτίνα του και το γάτο-κοστούμι του. Αποφασίζει να ζητήσει βοήθεια από έναν όχι και τόσο ταλαντούχο μάγο, ο οποίος τον μεταμορφώνει σε αυτό που μισεί περισσότερο: το γατοκοστούμι του. Ο τετράποδος πλέον Λίνο πρέπει να λύσει τα μάγια και να ξανακερδίσει τη ζωή του, αλλά και τον παιδικό του έρωτα, την Τζανίν.