SHARE

Μια “έξυπνη” ληστεία… που δεν πάει και τόσο καλά, τα “παιδικά” χρόνια του Leatherface, η επιστροφή του Colin Firth (αλά Nick Fury!) και μια ευρωπαική ταινία καταστροφής, είναι μερικές απο τις οκτώ νέες κυκλοφορίες τούτης της εβδομάδας.

Το πλούσιο “μενού”, συμπληρώνουν αξιόλογες ταινίες, όπως το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Rayhana Obermeyer, που ασχολείται με την καταπίεση των γυναικών στήν ταινία Ακόμα Κρύβομαι για να Καπνίσω και το Ομίχλη τον Αύγουστο, με θέμα το πρόγραμμα ευθανασίας των Ναζί κατά τη διάρκεια του Τρίτου Ράιχ.

Απο “κωμικής μεριάς”, έχουμε την σέξυ “γιαγιά” Juliette Binoche στήν ταινία Μαμά ή Γιαγιά;, ενω για τούς μικρούς (και οχι μόνο) θεατές προβάλεται το Emoji, η ταινία.
Η κινηματογραφική εβδομάδα, κλείνει με δυο σημαντικές επανεκδόσεις, Mystery Train του Jim Jarmusch και η θρυλική πλέον ταινία του Nicolas Roeg, με τον αλησμόνητο David Bowie, The Man Who Fell to Earth.

Ας δούμε όμως αναλυτικά τις νέες ταινίες, αυτής της εβδομάδας:

 

Ομίχλη τον Αύγουστο, (Nebel im August)

Υπόθεση: Με φόντο το ταραχώδες σκηνικό του πολέμου, ο 13χρονος Έρνστ θα βρει την οικογένεια που είχε από καιρό χάσει, ανάμεσα στις νοσοκόμες και τα άλλα παιδιά του ιδρύματος που κρατείται. Μέσα από τη φιλία ανακαλύπτει και την ασφάλεια, μέσα σε αυτό το αφιλόξενο περιβάλλον. Σύντομα όμως θα ανακαλύψει ότι πίσω από τη βιτρίνα του ιδρύματος κρύβεται ένα θανάσιμο μυστικό. Και τότε ο Έρνστ θα κάνει τα πάντα για να βοηθήσει τους νέους φίλους του και να σαμποτάρει τα σχέδια των μεγάλων Βασισμένο στο ομώνυμο ιστορικό μυθιστόρημα του Ρόμπερτ Ντόμες, η ταινία αφηγείται την συγκινητική αληθινή ιστορία του 13χρονου Έρνστ Λόσσα, κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου.

Άποψη: Τα εγκλήματα των Ναζί, στήν πιο σκοτεινή περίοδο του 20ου αιώνα, είναι μια αστείρευτη πηγή θεμάτων για τον κινηματογράφο. Στήν κατηγορία αυτή είναι και η Ομίχλη τον Αύγουστο, που εξετάζει ένα από τα μεγαλύτερα ταμπού της γερμανικής ιστορίας: το πρόγραμμα ευθανασίας των Ναζί κατά τη διάρκεια του Τρίτου Ράιχ, όπου περισσότερα από πέντε χιλιάδες παιδιά έχασαν τη ζωή τους. Το κεντρικό κρατικό πρόγραμμα ευθανασίας (επίσημα) σταμάτησε το 1941, αλλά συνεχίστηκε μετά ξεχωριστά στις κλινικές. Τα θύματα ήταν περισσότερα από 30.000.

Ο γερμανός σκηνοθέτης Kai Wessel αγγίζει με τολμηρότητα ενα ευαίσθητο θέμα απο το ναζιστικό “παρελθόν” της Γερμανίας. Ο κεντρικός του ήρωας, ο μικρός Έρνστ , που είναι Γιένις, κρατείται σε ένα ίδρυμα, όπου ο Χίτλερ έχει συγκεντρώσει ανάπηρα παιδιά, ανθρώπους με ψυχικά ή διανοητικά προβλήματα με στόχο φυσικά τον αφανισμό τους.
Ο σατανικός γιατρός, που ηγείται του προγράμματος, πίσω από το ευγενικό του προσωπείο, ετοιμάζει το σχέδιο εξόντωσής τους, ενώ μια καθολική καλόγρια ανακαλύπτει τις προθέσεις του και προσπαθεί να προστατεύσει όσα περισσότερα παιδιά μπορεί.
Ο μικρός Λόσσα θα γνωρίσει την αληθινή φιλία στο πρόσωπο μιας μικρής συγκρατούμενής του και μαζί της θα προσπαθήσει να επιβιώσει από τον εφιάλτη.

Ο Sebastian Koch παίζει με εξαιρετική μαεστρία τον γιατρό Φάιτχαουζεν και σου μεταδίδει ολο τον φανατισμό της τότε εποχής, ενω την παράσταση κλέβει ο πιτσιρικάς Ivo Pietzcker, σε μια ερμηνεία… δακρύων.

3/5

 

Στο Τέλος του Τούνελ, (Al Final del Túnel)

Υπόθεση: Ο Χοακίν είναι παγιδευμένος στο ίδιο του το σπίτι, μετά από ένα ατύχημα που τον άφησε σε αναπηρικό καροτσάκι.
Η δύσκολη οικονομική του κατάσταση, τον αναγκάζει να νοικιάσει ένα δωμάτιο του σπιτιού του. Η άβολη συνύπαρξη του με τη νέα του συγκάτοικο
μετατρέπεται σιγά σιγά σε φιλία κι ερωτικό ενδιαφέρον, αλλά εκείνη βρίσκεται εκεί για άλλο λόγο.
Μαζί με τους συνεργάτες της είχαν οργανώσει το τέλειο έγκλημα, έως ότου ο Χοακίν αποφάσισε να παρέμβει…
Άποψη: Διαβάστε αναλυτικά την κριτική της ταινίας εδω

 

Ακόμα Κρύβομαι για να Καπνίσω, (À mon âge je me cache encore pour fumer)

Υπόθεση: Αλγερία 1995: Η Φατιμά, μια δυνατή γυναίκα και μασέρ ενός χαμάμ σε μια περίοδο κατά την οποία η κατάσταση είναι τεταμένη στην πρωτεύουσα, γίνεται μάρτυρας από μακριά μιας τρομοκρατικής επίθεσης και ενώ προσπαθεί να ηρεμήσει, η ατμόσφαιρα αποδεικνύεται πολύ τεταμένη στον μικρό περίκλειστο κόσμο της, όπου συναντά δυσκολίες στη διατήρηση της τάξης. Η Μέριεμ ένα κορίτσι δεκαέξι ετών που θεωρείτο παρθένα είναι ετοιμόγεννη και έρχεται να κρυφτεί στο χαμάμ, ενώ ο αδελφός της Μοχάμεντ, την κυνηγά για να καθαρίσει την τιμή του με αίμα.

Άποψη: Εμπνευσμένο από το θεατρικό έργο της Νελ Νταν «Χαμάμ γυναικών», που προκάλεσε μεγάλη αίσθηση στο Παρίσι, και γυρισμένο στη Θεσσαλονίκη, στο Μπέη Χαμάμ, το « Ακόμα κρύβομαι για να καπνίσω», που την παραγωγή του έχει αναλάβει η Μισέλ Γαβράς, είναι ένα συγκλονιστικό ντοκουμέντο για την θέση των γυναικών και μια τολμηρή καταγραφή του φανατισμού και του σκοταδισμού.

3/5

 

Το Κύμα, (Bolgen/ The Wave)

Υπόθεση: Νορβηγική ταινία καταστροφής, από τον σκηνοθέτη Roar Uthaug, που το 2018 ετοιμάζεται για την είσοδο του στα μεγάλα σαλόνια του Hollywood, όταν και θα μας παρουσιάσει την επανεκκίνηση του «Tomb Raider». Η ιστορία του βασίζεται σε πραγματικά (εν δυνάμει) γεγονότα, καθορίζοντας το παρόν ως «προφητική» αφύπνιση για τους 250 περίπου κατοίκους, του εντυπωσιακού Geiranger της Νορβηγίας.

Άποψη: Διαβάστε αναλυτικά την κριτική της ταινίας εδω

 

Leatherface

Υπόθεση: Η ταινία “Leatherface” αποτελεί το prequel του «Σχιζοφρενή Δολοφόνου με το Πριόνι». Ο μετέπειτα ψυχικά άρρωστος εκτελεστής με το πριόνι συναντάται σε νεαρή ηλικία όπου, μαζί με ακόμα τρεις συγκρατούμενούς του, δραπετεύουν από την ψυχιατρική κλινική στην οποία βρίσκονται έγκλειστοι, απαγάγοντας και μια νοσοκόμα την οποία βυθίζουν στον απόλυτο τρόμο. Ένας εξίσου διαταραγμένος ψυχικά αστυνομικός αρχίζει να τους κυνηγάει, με αποτέλεσμα ένα από τα παιδιά να πέσει θύμα του και να καταστραφεί το μυαλό του για πάντα. Κάπως έτσι, ένα αδυσώπητο τέρας γεμάτο μίσος και οργή γεννιέται και ζητά εκδίκηση: ο Leatherface!

Άποψη: Οι Γάλλοι σκηνοθέτες Alexandre Bustillo και Julien Maury, πατούν στίς κλασσικές συνταγές των horror movies, με το αίμα να ρέει άθφονο και με σκηνές ωμής και αρρωστημένης βίας. Ο Leatherface, όμως, δεν είναι ένας απλώς μανιακός δολοφόνος.
Εξακολουθεί μέσα στην ψυχοπάθεια του να είναι άνθρωπος. Και εκεί ακριβώς είναι που χάνουν το στοίχημα οι δυο Γάλλοι σκηνοθέτες. Γιατί ενω η ταινία του Hooper (άμεση η σύγκριση), καταφέρνει να μας δώσει ψήγματα της ψυχοσύνθεσης του Leatherface, στην cult ταινία του 1974, εδω, αυτά τα θέματα επιλύονται αρκετά εύκολα… κάνοντας έτσι τα οστά του εκλιπόντος… να τρίζουν.

1/5

 

Kingsman: Ο Χρυσός Κύκλος, (Kingsman: The Golden Circle)

Υπόθεση: Όταν καταστρέφονται τα κεντρικά τους γραφεία και ο κόσμος βρίσκεται σε ομηρία, το ταξίδι τους, τους οδηγεί στην ανακάλυψη ενός οργανισμού κατασκοπίας στην Αμερική με το όνομα Statesman, η ίδρυση του οποίου συμπίπτει χρονικά με την ίδρυση του δικού τους οργανισμού. Σε μια νέα περιπέτεια που δοκιμάζει τις αντοχές και την εξυπνάδα των πρακτόρων τους στα άκρα, αυτές οι δύο ελίτ μυστικές οργανώσεις συνεργάζονται για να εξουδετερώσουν τον αδίστακτο, κοινό εχθρό τους, προκειμένου να σώσουν τον κόσμο, μια διαδικασία που έχει αρχίσει να γίνεται συνήθεια στον Έγκσι.
Άποψη: Διαβάστε αναλυτικά την κριτική της ταινίας εδω
Παίζονται ακόμα:

 

Μαμά ή Γιαγιά; (Telle mère, telle fille/) Baby Bumb(s) 

Η Avril και η μητέρα της Mado είναι αχώριστες αν και τελείως διαφορετικές. Η Avril είναι 30χρονών, παντρεμένη, εργάζεται και γενικώς είναι πολύ οργανωτική. Αντίθετα η μητέρα της είναι μία αιώνια έφηβη που από την ημέρα που πήρε διαζύγιο έχει εγκατασταθεί στο σπίτι της κόρης της. Όταν η Avril της ανακοινώνει ότι είναι έγκυος αυτή συμπεριφέρεται σαν κακομαθημένο παιδί και αρνείται να αποδεχτεί την μελλοντική της ιδιότητα σαν γιαγιά. Όταν μάλιστα συνειδητοποιεί ότι είναι και η ίδια έγκυος τότε η ευαίσθητη ισορροπία στη σχέση μάνας και κόρης κλονίζεται και η Avril αναρωτιέται πως είναι δυνατόν η μητέρα της να είναι τόσο ανώριμη ώστε να μείνει έγκυος ταυτόχρονα με την κόρη της. Έτσι ενώ η Mado δεν είναι καθόλου έτοιμη να γίνει μητέρα για δεύτερη φορά, η Avril την ίδια στιγμή δεν είναι καθόλου έτοιμη να δει την μητέρα της να γίνεται ξανά μητέρα.

Η Juliette Binoche Και ο Lambert Wilson συναντιούνται ξανά στην μεγάλη οθόνη, 32χρόνια μετά το “Rendez-vous” του André Téchiné.

 

Emoji, η ταινία, (The Emoji movie)

Στην ελληνική μεταγλώττιση ακούγονται: Δημήτρης Μακαλιάς, Δημήτρης Μάριζας, Αφροδίτη Αντωνάκη, Τάνια Μπρεάζου, Πάνος Σουρούνης, Χρήστος Συριώτης, Μαίρη Ρετσίνα, Πέτρος Δαμουλής, Σοφία Τσάκα, Ανδρέας Ευαγγελάτος, Μαρία Ζερβού, Αντώνης Θυσιάδης, Γιώργος Αργύρης

Το Emoji η Ταινία ξεκλειδώνει τον μυστικό κόσμο που βρίσκεται μέσα στο smartphones, κρυμμένος στο app της Τεξτόπολης. Εκεί κατοικούν όλα τα emojis, τα οποία ελπίζουν πως κάποτε θα επιλεχτούν από τον χρήστη. Σε αυτό τον κόσμο, κάθε emoji έχει μια μοναδική και συγκεκριμένη έκφραση στο πρόσωπό του- εκτός από τον Τζιν, ένα υπερκινητικό emoji που έχει γεννηθεί χωρίς φίλτρο και μπορεί να πάρει πολλές και διαφορετικές εκφράσεις. Αποφασισμένο να γίνει κανονικό όπως τα υπόλοιπα, ο Τζιν ζητάει την βοήθεια του Κόλλα-Πέντε, του καλύτερού του φίλου και της μυστηριώδους χάκερ Ατίθασης. Μαζί θα ζήσουν μια επική και ανεπανάληπτη περιπέτεια, αφού θα επισκεφθούν διάφορα applications -το καθένα από τα οποία έχει τον δικό του διασκεδαστικό κόσμο-, προσπαθώντας να ανακαλύψουν τον Κώδικα που θα επισκευάσει τον Τζιν. Αλλά όταν ένας μεγαλύτερος κίνδυνος απειλεί τα smartphones, τότε η μοίρα όλων των emojis εξαρτάται από τους τρεις φίλους, που πρέπει να σώσουν τον κόσμο (τους) πριν αυτός καταστραφεί.

 

Επανεκδόσεις:

Υπόθεση: Ένα ζευγάρι Γιαπωνέζων σ’ ένα ταξίδι προσκύνημα στο Μέμφις, πατρίδα του Πρίσλεϊ, μια νεαρή Ιταλίδα που βλέπει το φάντασμα του Βασιλιά, ένας Άγγλος που τον φωνάζουν κοροϊδευτικά Έλβις. Τρεις παράλληλες ιστορίες που διεξάγονται σε μια πόλη φάντασμα, όπως τις καταγράφει με λιτό αφηγηματικό τρόπο ο μοναδικός Τζάρμους.

Ο Άνθρωπος που Έπεσε στη Γη, (The Man Who Fell to Earth)

Βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Γουόλτερ Τέβις, η θρυλική πλέον ταινία του Νίκολας Ρεγκ παρακολουθεί την άνοδο και την πτώση ενός άκρως χαρισματικού εξωγήινου πλάσματος, που φθάνει στη Γη προκειμένου να βρει σωτηρία για τον μακρινό πλανήτη του που υποφέρει από λειψυδρία.
Η ιδιαίτερη ευφυΐα του και οι εξελιγμένες γνώσεις του θα τον εκτοξεύσουν στην κορυφή της επιτυχίας, αναδεικνύοντας τον σαν ένα πανίσχυρο επιχειρηματία.
Από την άλλη όμως, η ταχύτατη ανάδυση της ευάλωτης ανθρώπινης πλευράς του θα τον καταβαραθρώσουν σε μια σκοτεινή άβυσσο ταπεινών ανθρώπινων αδυναμιών. Σεξ, αλκοόλ και απόλυτη αδιαφορία θα τον συρρικνώσουν με την ίδια αστρονομική ταχύτητα από θεόρατο, υπέρλαμπρο supernova, σ’ έναν ανύπαρκτο, άψυχο, κρυστάλλινο, μαύρο νάνο.
Το κομψοτέχνημα του Ρεγκ εξερευνά την παρακμή του δυτικού πολιτισμού μέσα από ένα μεγαλειώδες χρονικό έκπτωσης της αθωότητας.
Δίπλα στην πεσιμιστική εικόνα μιας αδυσώπητης αλληγορίας για την παρακμή του ανθρώπινου πολιτισμού, το σκεπτόμενο αυτό sci-fi ενεργοποιεί συναισθήματα ανέλπιστα για ένα συνήθως ψυχρό κινηματογραφικό είδος: Μέσα από τις φευγαλέες αναμνήσεις του ήρωα από την άγονη έρημο του πλανήτη του και την προηγούμενη ζωή του, ο σκηνοθέτης ξετυλίγει μέσα από τον γοητευτικό κατακερματισμό των εικόνων και το αντισυμβατικό μοντάζ, που υπήρξε σήμα κατατεθέν των καλύτερων ταινιών του, την χαμένη αθωότητα. Όσο για τον πρώτο μεγάλο ρόλο του στο σινεμά, ο Ντέιβιντ Μπάουι δεν θα μπορούσε να εκμεταλλευτεί καλύτερα την εξωπραγματική περσόνα του.